دبیرکانون هماهنگی دانش و صنعت گل وگیاهان زینتی کشوراز برگزاری نخستین کنگره ملی گل وگیاهان زینتی ایران در29 و30مهرماه با حضورمتخصصان و کارشناسان صنعت پرورش گل از کشورهای مختلف درکرج خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، شفیعی افزود: این کنگره به صورت دوسالانه با هدف؛ تقویت پایه های علمی، افزایش اطلاعات عمومی در رابطه با گل و گیاهان زینتی، نمایش دستاوردهای علمی و کاربردی این صنعت با ارزش در شهرستان کرج، درمجموعه سالن های همایش موسسه اصلاح و نهال بذرکرج برگزارخواهد شد.

وی محورهای کنگره را شامل راهکارهای توسعه صادرات، سازه ها و اتوماسیون گلخانه ای، به نژادی و به زراعی، ریزازدیادی و بیوتکنولوژی، تغذیه و کشت هیدروپونیک، فیزیولوژی پس از برداشت، منابع ژنتیکی، توسعه و طراحی فضای سبز، آفات و بیماری ها، اقتصاد و بازار، تجاری سازی فناوری های نوین ،توانمندی ها و چالش های صنعت گل، فرهنگ و الگوی مصرف، سلامت و محیط زیست عنوان کرد.

دبیر این کنگره گفت: در این کنگره پرفسور ماساهیرومی از کشورژاپن متخصص اصلاح تکثیر گلهای پیازی و پرفسورپاپ ون تایل از کشور هلند کارشناس پرورش گل سخنرانی خواهند کرد.

شفیعی افزود: پرفسور ماساهیرومی استاد برجسته دانشگاه چیبا از کشور ژاپن که فعالیت های ارزنده ای در زمینه اصلاح گل و گیاهان زینتی دارند و گروه تحقیقاتی وی در زمینه اصلاح گل های ارکید، بگونیا، میخک، کوکب، پامچال، شاه اشرفی، کالانکوئه و لیلیوم نتایج موفقیت آمیزی کسب کرده اند.

وی موفقیت های این کارشناس گل را ازجمله تولید ارقام متنوع بگونیا و تولید اولین گیاهان ارکید و کوکب به رنگ آبی در جهان عنوان کرد.
شفیعی افزود : پروفسور یاپ ون تایل استاد برجسته دانشگاه واخنینگن هلند در طول 30 سال فعالیت های تحقیقاتی، دستاورد های ارزنده ای در زمینه تولید و اصلاح انواع گیاهان پیازی از جمله لیلیوم و لاله داشته اند.

وی گفت: این محقق مسوول برگزاری تعداد زیادی از سمپوزیوم های انجمن بین المللی علوم باغبانی ISHS بوده و مقالات متعددی در زمینه اصلاح گیاهان زینتی پیازی منتشر کرده است.

دبیرکانون هماهنگی دانش و صنعت گل وگیاهان زینتی کشورافزود: همزمان با برگزاری این کنگره نمایشگاه تخصصی از 29 مهرتا دوم آبان با حضور شرکت های دانش بنیان در ارتباط با گل و گیاهان زینتی توانمندی خود را عرضه خواهند کرد.

شفیعی گفت: با توجه به اینکه روز 29 مهر روز ملی صادرات نامگذاری شده، این کنگره با شعار رشد صنعت گل و گیاهان زینتی و توسعه صادرات غیر نفتی در کرج برگزار خواهد شد.

دبیر کنگره افزود: دبیرخانه این کنگره از کلیه صاحب نظران، استادان، پژوهشگران، کارشناسان، دانشجویان و دست اندرکاران حوزه ژنتیک و علوم وابسته برای شرکت فعال در این کنگره جهت ارائه دستاوردهای علمی خود در زمینه های تخصصی فوق دعوت به عمل می آورد.
شفیعی افزود:علاقمندان به ارسال مقالات می توانند تا 15 مرداد آثار خود را به آدرس سایت http://www.isopcongress.ir/ ارسال کنند.
برچسب ها: اولین ، کنگره ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.