افغانستان روز دوشنبه را عید سعید فطراعلام کرد

وزارت حج و اوقاف افغانستان یکشنبه شب در بیانیه ای روز دوشنبه را روز عید سعید فطر در این کشور، اعلام کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران  ˈداعی الحق عابدˈ، معاون وزارت حج و اوقاف افغانستان یکشنبه شب اعلام کرد روز دوشنبه مصادف با عید سعید فطر در افغانستان خواهد بود.

مردم مسلمان افغانستان از عید سعید فطر با آداب و رسوم کهن خود به گرمی استفبال می کنند و در این روز با ظاهری آراسته، پس از ادای نماز عید و زیارت قبور به دست بوس بزرگان می روند و قدردان نعمت های خداوند می شوند.

مسلمانان در افغانستان که همدوش با دیگر مسلمانان جهان در ماه مهمانی خدا از نعمت های باریتعالی بهره برده اند و دوری از گناه را تمرین کرده اند، بعد از طلوع آفتاب، با قلب هایی آکنده از ایمان و امید در محل ها و مراکز برپایی نماز عید فطر حضور می یابند و پیشانی بر زمین می گذارند و قدردان خالق هستی می شوند.

در روز عید فطر در افغانستان، مردم به دیدار بزرگ خاندان می روند و عید فطر را تبریک می گویند و طلب حلالیت می کنند.

در این روز کسانی که قبل از عید یکی از بستگان خود را از دست داده اند، پذیرای مردمانی هستند که برای دلداری به منزل آنها رفته اند.

کودکان و نوجوانان نیز در این روز فرخنده که لباس های نو و آراسته به تن دارند از عیدی فامیل، آشنایان و همسایگان بهره مند می شوند و در جشن های این عید اسلامی که از تعطیلات رسمی در افغانستان به شمار می رود و سه روز تعطیل است، شرکت می کنند.

در جای جای افغانستان صبح روز عید، مسلمانان با سرزدن آفتاب راهی عیدگاه ها و مصلی ها می شوند و در وحدتی کم نظیر با برپایی نماز عید فطر برای شادی از توفیق یافتن به انجام تکلیف، یکدیگر را در آغوش می گیرند و به اصطلاع افغان ها ˈعید تبریکیˈ می گویند.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار