رايگان درمان شويد؛

پاسخ سوالات خود در زمينه "بیماری های گوارشی" را اينجا بخوانيد

سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت"رایگان درمان شوید" مطرح کرده بودند، توسط "فوق تخصص گوارش و کبد" پاسخ داده شده است.

گروه علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران؛ بخشی از پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت رایگان درمان شوید مطرح کرده بودند را منتشر كرد.  

شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشکان مطرح در آن بخش دريافت كنيد.

اما پاسخ سوالات برخي از کاربران درخصوص "بیماری های گوارشی" كه توسط دکتر علیرضا دلاوری فوق تخصص گوارش و کبد داده شده است، به شرح ذیل مي باشد:

***نگار
با عرض سلام و تشکر بابت اینکه فرصتی فراهم کردید تا ما سوالاتمان را بپرسیم. من دختری 26 ساله و مجردم و ناراحتی مزمن معده دارم. در واقع چند ساله که از مشکل ضعف و سوزش معده رنج میبرم که هر چند وقتی بدتر میشه، ضعف رفتن و چنگ زدن تو معده ام!، در طول روز با منه و با خوردن غذا هم بهتر نمیشه. در طول این سالها چند باری هم به پزشک مراجعه کرده ام، آخرین بار حدود 2 ماه پیش بود که چون حس میکردم غذا هم به سختی پایین میره و توی قفسه سینه ام مونده یک عکس از قسمت فوقانی دستگاه گوارش گرفتم و دکتر گفت مسئله ی خاصی نیست و اسید معده ات بالاست. دوماه دارو مصرف کردم ماه اول روزی یه دونه لانزوپرازول و ماه بعد روزی یه دونه پنتوپرازول. تازه داروهام تموم شده ولی مشکل من برطرف نشده و همچنان شبانه روز احساس ضعف و سوزش معده، گاهی تا گلوم، حس میکنم. چندروزی هم روزه گرفتم که حس میکنم بدتر شده ام. با این تفاسیر من خیلی نگرانم که چه مشکلی دارم که در طی این سالها خوب نشدم و الان که حس میکنم بدتر هم شده ام. از انجام آندوسکوپی هم بسیار وحشت دارم و واقعا دلم نمیخواد هیچ وقت انجامش بدم. راهی غیر از اون برای تشخیص مشکلم هست؟ خلاصه این روزا هم معده ام داره آزارم میده و هم ترسی که چه مشکلی دارم؟ و بیشتر شبا نمیتونم خوب بخوابم. در ضمن بگم که من آلرژی هم دارم.لطفا راهنمایی ام کنید من خیلی نگرانم و استرس دارم. شاید بگید بهتره این حرفا رو تو مطب به دکترتون بگین، ولی واقعا هیچ موقع فرصت درستی برای اینکار نبوده و تو فضای مجازی آدم بهتر وبیشتر میتونه حرف بزنه. ممنون از لطفتون و از وقتی که میذارید.

جواب سوال: در صورت عدم پاسخ به این درمان ها باید سریعا توسط متخصصین مورد آزمایش عفونت معده قرار گیرد تا در صورت تشخیص با دارو درمانی مداوا شود.

***مجید
باسلام و خسته نباشید من بلافاصله بعد از شام خوردن ترش می کنم و حالم بد میشه چی کار کنم

جواب سوال: نباید یک ساعت قبل و بعد از غذا مایعات حالا به هر شکلی مصرف شود و در صورت مصرف مایعات باید زمان غذا خوردن یک ساعت بعد نوشیدن مایعات صورت گیرد.

انتهای پیام


برچسب ها: گوارش ، بیماری ، درمان ، سوال ، کلینیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
سلام از15 سالگی معده ام ناراحته یعنی به صورت مستمر نبوده گاهی وقتها احساس میکردم در قسمت انتهایی گردنم که نمیدونم کجای مری میشه یعنی قسمت گودی گردن ازروبه رو یه ترشحی گاز دار من رو اذیت می کنه بیشتر بعد از چند دقیقه از غذا خوردن این اتفاق واسم می افته.که مرور زمان حالم بدتر شده با مصرف امپرازول ومخصوصا رانیتیدین مشکلم حل میشه ولی با ترک این داروهها بد بخت میشه باید چی کار کنم.در حال حاضر 38 سالمه واین درد بهبود نیافته مشکلم چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۶ مهر ۱۳۹۵
با سلام.من مدتیه ک زخم و نفخ شدید معده دارم و داروهای مختلفی خوردم ولی خیلی کم بهتر شدم.این موضوع خیلی اذیتم میکنه زندگیمو بهم ریخته ،من گاهی درد شدید زیر سینه سمت چپم دارم،بعلاوه اینکه خیلی بیحالم و خیلی هم تعریق دارم.ایا اینا ب معده میتونن مربوط باشن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم منبری
۰۷:۳۰ ۲۹ مهر ۱۳۹۳
با سلام ٬دختری پانزده ساله دارم حدود ده روز است که حالت تهوع و بی اشتهایی زیادی دارد در حدی غذا می خورد که زنده بماند بسیار نگرانم به پزشک هم مراجعه کرده بودیم علت را سرما خوردگی تشخیص دادند ولی الان علائمی هم از سرما خوردگی نیست لطفا راهنمایی فرمایید دختری با اشتهای عالی بود ولی در حال حاضر بسیار بی اشتهاست
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین
۱۱:۱۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۳
باسلام من سه روز پیش بعد از سحر سرگیجه شدید بهمراه حالت تهوع و بعد در طول روز استفراغ حدود 5 تا 6 بار کمی هم اسهال داشتم بعد از خوردن قرص های آنتی بیوتیک حالت تهوع کمتر شده ولی هنوز سرگیجه و عدم تعادل دارم
آخرین اخبار