معاون بهره‌برداری شرکت گاز مازندران با اعلام اینکه در بخش گازرسانی به جمعیت شهری آمل 1/99 درصد از نعمت گاز بهره‌مند هستند، گفت: در آینده با اتمام پروژه‌های شهرهای صعب‌العبور گزنک و رینه تمام شهرهای آمل گازدار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری مرتضی تیرملک صبح امروز در آیین روشن شدن مشعل گاز 10 روستای بخش دشت‌سر این شهرستان در جمع مردم روستای وسطی‌کلا بیان داشت: در زمستان سال 86 مازندران و برخی استان‌های کشور با افت شدید گاز و موازنه منفی روبرو شدند که در آن پیک گاز تولیدی جوابگوی پیک‌مصرف گاز نبود.

وی بیان داشت: این مهم سبب شد تا بیشتر بودجه‌ها به سوی تکمیل زیرساخت‌ها در پالایشگاه‌ها هدایت شود.

تیرملک با اعلام اینکه بحث اختصاص وام به پروژه‌های گازرسانی نیز با رایزنی‌‌ها و تلاش نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی محقق شد، گفت: به عنوان یک شرکت دولتی باید برای دریافت وام پروژه تعریف می‌کردیم تا با توجیه اقتصادی آن بتوانیم نظر مسئولان را جلب کنیم که در این مسیر نیز نماینده مردم آمل در مجلس نه‌تنها برای آمل بلکه برای مازندران و برخی استان‌های کشور گام‌های اساسی برداشت.

معاون بهره‌برداری شرکت گاز مازندران با تاکید اینکه اتحاد و همدلی ویژه‌ای بین مردم و مسئولان در شهرستان آمل جهت تکمیل و بهره‌برداری پروژه‌های گازرسانی مشاهده می‌شود، تصریح کرد: حدود 84 درصد مردم روستاهای آمل از نعمت گاز برخوردارند در حالی که در این شهرستان در سال 86 کمتر از 15 درصد برخوردار از نعمت گاز بودند.

تیرملک با تاکید بر این که در بخش گازرسانی به مردم شهرهای آمل نیز 1/99 درصد از نعمت گاز بهره‌مند بوده و در آینده نزدیک کل شهرهای آمل گازدار می‌شوند، اذعان داشت: در مناطق رینه و گزنک که از شهرهای کوهستانی و کوهپایه‌ای کشور محسوب می‌شوند شبکه‌گذاری گاز مراحل انتهایی خود را طی می‌کند و عملیات خط انتقال نیز به زودی بر روی آن پیاده می‌شود.

این مسئول با اعلام اینکه پروژه گازدار شدن 39 روستای دیگر بخش دشت آمل نیز در مراحل پایانی و نهایی خود قرار دارد، خاطرنشان کرد: با این حال درصد بهره‌مندی گاز مردم روستاها در آمل به عدد 97 می‌رسد.

تیرملک در مورد عملیات خطوط تغذیه و تقویت محورهای سرخ‌رود به آمل، جاده قدیم و جدید آمل به بابل و مسیر محور چمستان متذکر شد: با اجرای این خطوط با لوله‌های 20 و 12 اینچ بالغ بر 270 میلیارد ریال هزینه شده که با افتتاح آن مشکلات افت فشار و قطعی گاز این شهرستان در فصل سرما حل می‌شود.

معاون بهره‌برداری شرکت گاز مازندران در مورد پروژه‌های در دست اجرای گاز در روستاهای آمل ابراز داشت: برای این پروژه‌ها بالغ بر 40 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد که حدود هفت هزار و 738 خانوار در آن از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند./ز

برچسب ها: گاز ، آمل ، طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.