در معاملات بورس کالا؛

"برق" معاملات دو هفته گذشته بورس انرژی را نورانی کرد

مجموع ­معاملات دو هفته گذشته بورس انرژی به مرز 440 میلیارد ریال رسید.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از بورس انرژی، از نیمه تیرماه گذشته تا ابتدای مرداد جاری، انواع قراردادهای سلف موازی استاندارد برق در تابلو مشتقه و انواع فراورده های نفتی و سایر حاملهای انرژی در تابلو فیزیکی دادو ستد شد.

در این بازه زمانی با ابلاغ معان برق و انرژی وزیر نیرو، معاملات برق در بورس انرژی قوت بیشتری گرفت. بطوریکه  2 هزار قرارداد سلف موازی استاندارد برق به ارزش 25 میلیارد و 300 میلیون ریال معامله شد.

همچنین در بازار فیزیکی بورس انرژی هم انواع حلال شرکت های پالایشگاهی، میعانات گازی، آیزوریسایکل، آیزوفید و همینطور متانول عرضه شد و به فروش رسید.

عرضه دوباره میعانات گازی پالایشگاه ایلام، خریداران را خشنود کرده است عرضه روزانه میعانات گازی پالایشگاه ایلام و پالایش گاز خانگیران، در کنار میعانات گازی مجتمع های پتروشیمی، بازار این محصول را جذاب کرده است. ارزش بازار محصولات نفتی و پتروشیمی بورس انرژی در این دوره 401 میلیارد ریال شد. در این دو هفته بیش از 21 هزار و 500 تن انواع فراورده های نفت، گاز و پتروشیمی در بورس انرژی عرضه و معامله شد.

در بخش سایر حامل های انرژی هم 800 تن از دو محصول قطران و بنزول به ارزش 7 میلیارد ریال داد و ستد شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس انرژی در همین مدت، انواع حلال و همینطور محموله متانول در رینگ بین الملل بازار فیزیکی بورس انرژی با موفقیت معامله شد و برای صادرات به کشورهای هدف، در اختیار مشتریان قرار گرفت.

در دو هفته منتهی به ابتدای این ماه ارزش معاملات در  سه بخش برق، فراورده های نفتی و پتروشیمی و سایر حامل های انرژی ، مجموعا به 440 میلیارد ریال رسید.

انتهای پیام/
برچسب ها: بورس ، کالا ، سازمان ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار