بنیاد برکت امسال 12 هزار میلیارد ریال برای توانمندسازی اقتصادی مناطق روستایی ، محروم و دور افتاده کشور سرمایه گذاری می کند.

مدیر عامل بنیاد برکت در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان اینکه فعالیت های این بنیاد در دو حوزه توانمندی سازی اقتصادی و خدمات زیربنایی مناطق محروم و روستایی تعریف شده است، افزود: بیش از 75 درصد فعالیت ما متمرکز بر حوزه توانمند سازی اقتصادی است.

عارف نوروزی گفت: در این راستا طی پنج سال گذشته در مجموع 140 بنگاه اقتصادی در 28 استان کشور راه اندازی کرده ایم که در مجموع بیش از 16 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده اند.

وی با بیان اینکه تاکنون 33 شرکت و بنگاه اقتصادی از این تعداد را به شرکای سرمایه گذار خود واگذار کرده ایم، افزود : امسال هم پیش بینی کرده ایم 60 تا 70 بنگاه جدید را در حوزه توانمند سازی اقتصادی و ایجاد اشتغال و تولید در کشور راه اندازی کنیم.

وی کف عمده سرمایه گذاری های این بنیاد را 50 میلیارد ریال و سقف آن را 300 میلیارد ریال عنوان و ذکر کرد : در صورتی که طرح های سرمایه گذاری کمتر از این میزان توجیه لازم را در منطقه داشته باشد با نظر هیات مدیره اجرا می شود.

مدیر عامل بنیاد برکت در ادامه گفت: طرح های بسیاری هم داریم که با رقم بیش از 300 میلیارد تا یک هزار میلیارد ریال انجام شده که تصمیم گیری در این زمینه هم با هیات مدیره بنیاد می باشد.

نوروزی گفت: اولویت ما در سرمایه گذاری مناطق محروم ، دورافتاده روستایی و مرزی کشور است و هر چه منطقه محروم تر باشد به نقاط هدف ما نزدیکتر است.

وی افزود: تاکنون 433 مدرسه با ظرفیت نزدیک به دو هزار کلاس درس در کشور توسط این بنیاد ساخته و تحویل آموزش و پرورش داده شده و برای امسال هم پیش بینی شده است تعداد قابل توجهی مدرسه احداث کنیم.

وی تعداد مساجد ساخته شده در مناطق محروم کشور را 230 مسجد ذکر کرد و گفت: برنامه ریزی کرده ایم امسال به میزان 50 درصد اقداماتی که طی پنج سال گذشته در این حوزه فعالیت کرده ایم در سطح کشور فعالیت کنیم.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: بنیاد ، برکت ، مناطق ، محروم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.