با توجه به مقدار کثيفي و کپک روي کاشي ها، از اسپري هاي شوينده و اسفنج استفاده کنيد. بهتر است کاشي ها را ابتدا خيس کنيد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، پاکيزگي حمام که با تميز بودن کاشي هاي آن خودش را نشان مي دهد، از اهميت خاصي برخوردار است. اگر کاشي هاي حمام مدتي به حال خود رها شوند مرکز تجمع مواد معدني، سفيدک هاي صابون، قارچ و کپک به خصوص در قسمت هاي بندکشي خواهد شد. در ادامه توصيه هايي را براي رفع اين آلودگي ها مي خوانيد:

1- قبل از لکه گيري با مواد شوينده، بايد به طور کامل گرد و خاک را از روي کاشي ها با شست وشوي ساده برطرف کنيد. لکه ها و گرد و خاکي که روي کاشي ها قرار دارد باعث مي شود لکه هايي جديد ايجاد شود و لکه هاي قديمي نيز به خوبي پاک نشود.

2- با توجه به مقدار کثيفي و کپک روي کاشي ها، از اسپري هاي شوينده و اسفنج استفاده کنيد. بهتر است کاشي ها را ابتدا خيس کنيد.

3- تميز کردن را از بالا به پايين و سپس به صورت خطي از چپ به راست انجام دهيد و سپس کاشي ها را با آب گرم بشوييد.

4- دستکش دست تان کنيد و سرکه سفيد را روي سطح مورد نظر بماليد. همچنين مي توانيد از پاک کننده هاي مخصوص حمام براي پاک کردن لکه ها استفاده کنيد.

5- براي تميز کردن بندکشي ها از اسپري رقيق مايع سفيدکننده استفاده کنيد. بگذاريد چند دقيقه بماند و سپس آبکشي کنيد. بندکشي هاي تيره رنگ نيز با جوش شيرين پاک مي شود. آن ها را به صورت دوراني تميز کنيد. در صورت تميز نشدن، از شوينده هاي آماده و مخصوص استفاده کنيد. راز تميز ماندن بندها خوب ساييدن آن ها به طور منظم و خشک کردن شان است.

6- اگر هنوز هم کاشي ها کدر است، مي توان از مايع سفيدکننده خالص بدون آب نيز استفاده کرد. البته دقت داشته باشيد که پس از استفاده از آن خيلي سريع بايد ديوارها را با آب، بشوييد.

7- جوش شيرين ماده اي است که مي توان از آن براي لکه بري نيز استفاده کرد. جوش شيرين کاشي ها را بسيار تميز و براق مي کند. بهترين راه براي جلوگيري از به وجود آمدن لکه هاي سخت و پاک نشدني روي کاشي ها و دوري از آلودگي آن ها، شست و شوي کاشي ها به طور مداوم است. به محض به وجود آمدن لکه با يک اسفنج خيس آن را از بين ببريد./خراسان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار