مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان گفت: 63 درصد زایمان‌های انجام شده در سه ماه نخست امسال در بوکان به صورت زایمان طبیعی بوده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،سامرند مرزنگ اظهار داشت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، میزان رغبت خانواده‌ها به انجام زایمان طبیعی نیز افزایش یافته است.

وی در همین راستا تعداد زایمان‌های انجام شده در طول سه ماه نخست امسال در بیمارستان شهید دکتر قلی‌پور بوکان را یک‌هزار و 200 مورد اعلام و تصریح کرد: 63 درصد این زایمان‌ها به صورت طبیعی انجام شده است.

مرزنگ با اشاره به رایگان بودن انجام زایمان‌های طبیعی در مراکز دولتی با اجرای طرح تحول نظام سلامت، گفت: این مسئله خود عامل مهمی در گرایش و ترغیب بانوان جوان به انجام زایمان به صورت طبیعی بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان همچنین به افزایش سطح خدمات‌رسانی به بیماران در قالب اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: باید تمام زیرساخت‌های لازم برای اجرا و پیاده‌سازی کامل این طرح انجام شود تا میزان رضایتمندی بیماران از آن تضمین شود.

مرزنگ همچنین با اشاره به سیاست افزایش جمعیت که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، بر لزوم توجه به آن تأکید کرد و افزود: باید هر چه سریع‌تر مقدمات و بسترهای لازم برای خدمات‌رسانی به تعداد بیشتری از افراد مهیا شود.

وی با اشاره به اینکه امکانات فعلی این شهرستان و بخش زایمان آن نمی‌تواند پاسخگوی تعداد زایمان‌های بیشتر از روند قبلی در راستای اجرای سیاست افزایش جمعیت را داشته باشد، تصریح کرد: برای پیاده‌سازی صحیح منویات مقام معظم رهبری و ارائه خدمات مطلوب به بیماران، بوکان نیازمند احداث زایشگاهی مناسب و استاندارد است تا بتواند خدمات لازم برای تعداد افراد بیشتر ارائه دهد.

مرزنگ در همین راستا با اشاره به اعلام نیاز به مسئولان مربوط در دانشگاه علوم پزشکی استان بر لزوم همکاری آنها برای اخذ مجوزهای لازم و احداث این زایشگاه در کم‌ترین زمان ممکن تأکید کرد و افزود: باید همواره تلاش کنیم تا خدمات ارائه شده به بیماران در سطح مطلوب بوده و رضایتمندی آنان را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: ارومیه ، زایمان ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.