وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی پیامی از اقدام خداپسندانه و تلاش مومنانه و خودجوش مدیران و پرسنل جمع قابل توجهی از بیمارستان ها و مراکز درمانی در اطعام همراهان بیماران قدردانی کرد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،  در این پیام آمده است:

ماه مبارک رمضان، بهار قرآن، ماه تزکیه دل‌ها و میعاد با کلام الهی و ماه «ضیافت الله» است. ماهی که گسترده است مائده‌های آسمانی بر خوان الهی، و چه زیبا و غرورانگیز است، سی روز سبزِ خدا، در چشمه‌ی زلال رمضان، خود را شست و شو دادن، قاصدک‌های نیایش را به پرواز در آوردن و تبسم آسمانی شان را دیدن، و در این پایان خوش که سپیدۀ عید – عید بزرگ فطر – سر می‌زند، تمام وجود خود را پیشانی کردن و بر خاک آستان کبریایی‌اش ساییدن.

توصیه اکید به اطعام در ماه مبارك رمضان به جهت ارتباط بيشتر بندگان با خداي متعال و در نتيجه تبلور صفات الهي در باطن انسان‌ها و نيز نزديكي دل‌ها به يكديگر است که اثرات این سنت حسنه را چندین برابر می‌کند. بدیهی است که اطعام و اکرام بندگان خدا در صورتي پر رنگ و چشمگير شده و آثار و نتايج ماندگاري به دنبال خواهد داشت كه به صورت يك فرهنگ در آيد، به طوري كه عموم مردم با رغبت و علاقه فراوان از آن استقبال كنند و در زندگي خود به كار گيرند.

از این رو از تلاش مومنانه و خودجوش مدیران و پرسنل جمع قابل توجهی از بیمارستان‌ها در اطعام همراهان بیماران که اقدامی خداپسندانه و قابل ستایش است تقدیر و تشکر نموده و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تبریک پیشاپیش عید سعید فطر، از این که در ماه مبارک رمضان مرهم مهر بر جان‌های دل‌پریش نهادید و رضایت حضرت کریم را بدست آوردید برایتان توفیق روزافزون در مسیر بندگی حضرت دوست، خدمت به آستان مقدس قرآن کریم و خدمت عارفانه به بیماران دردمند را خواهانم.

امید آن که در سراچۀ تنگ دنیا، جز «او» را نبینیم، و به غیر «او» نیندیشیم.

 

دكتر سيد حسن هاشمي

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار