انجمن قلب آمریکا اعلام کرد

ضرورت 20 دقیقه "پیاده‌روی" برای بیماران قلبی

انجام ورزش و فعالیت بدنی برای همه مردم مفید است ولی برای طیف خاصی ازمردم که بیماریهای قلبی – عروقی مبتلا هستند این ورزش اهمیت مضاعفی پیدا می‌کند، ضمن اینکه این گروه ازمردم برای انجام ورزش باید نکات خاصی را مد نظر قرار دهند.

دکتر محمد تقی حولی‌ساز متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، گفت: بیماران قلبی طیف گسترده‌ای را شامل می‌شوند که از یک بیماری قلبی ساده تا نارسایی شدید قلبی را تشکیل می‌دهند که با توجه به میزان و شدت نارسایی قلبی ورزش خاصی را توصیه می‌کنند.ولی به طور کلی بهترین ورزش برای بیماران قلبی پیاده‌روی است.

وی ادامه داد: شرایط پیاده‌روی روی سطح صاف بدون شیب باشد، همچنین که فرد دچار خستگی و تعریق زیاد و تپش قلب شدید نشود، مناسب است. همچنین کفش و پوشش مناسب پیاده‌روی از ضروریات است.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: طبق جدیدترین اعلام انجمن قلب آمریکا که مورد تایید انجمن قلب ایران هم است حداقل 20 تا 30 دقیقه پیاده‌روی منظم و دائمی در روز و هر یک ساعت مشخص توصیه می‌شود.

دکتر حولی‌ساز در پایان تاکید کرد: بیماران قلبی برای انجام هر گونه فعالیت بدنی و یا پیاده‌روی باید با متخصص قلب و عروق مشورت کنند و تحت نظر پزشک طب فیزیکی و توانبخشی هم ورزش مناسب شرایط بدنی را انجام دهند.


انتهای پیام/

برچسب ها: پیاده روی ، قلب ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میتطرا حسینی
۰۲:۵۸ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
باسلام وخسته نباشی یه سوال داشتم من پیس میگر دارم و هروز دوساعت پیاده روی میکنم یه ساعت صبح یه ساعت بعد ظهر ایا مضر ضربان ساز من دوحفری هست ممنونم از پاسخ کوی شما
آخرین اخبار