نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسكو به همراه هيئتي از حوزه هنري استان آذربايجان شرقي بازديد كرد و از نزديك با روند كاري حوزه هنري اين استان آشنا شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،سعيدي در اين بازديد با بيان اينكه حوزه هنري در مسائل فرهنگي سرمنشاء خير است، گفت: در حوزه فرهنگ با چالش ها و معضلات فراواني روبه روييم و همين امر انتظارات فراواني را در اين حوزه از حوزه هنري استان به دنبال دارد.

وي ادامه داد: خوشبختانه حوزه هنري به مسائل و معضلات فرهنگي نگاه ريشه اي دارد و اين نگرش باعث مي شود اقدامات موثري در راستاي كاهش آسيب هاي اجتماعي انجام يابد.

عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي همچنين با تاکيد بر دغدغه هاي مقام معظم رهبري به مسائل و مشكلات فرهنگي در جامعه اضهار داشت: توسعه متوازن در کشور و لزوم پرداختن به مسائل اجتماعي و فرهنگي بايد همزمان با مسا ئل سياسي و اقتصادي همراه باشد.

سعيدي گفت:متاسفانه افزايش مشکلات اجتماعي و فرهنگي، باعث افزايش آسيب هاي اجتماعي شده است.

وي افزايش سن ازدواج جوانان، افزايش آمار طلاق در جامعه و اعتياد را از جمله آسيب هاي اجتماعي موجود دانست که ارگان هاي فرهنگي، براي مقابله با آن ها بايد برنامه اي کارشناسي شده داشته باشد.

وي همچنين بازسازي و تعمير  سينماهاي تبريز را خواستار شد و افزود: دراين زمينه حوزه هنري آذربايجان شرقي بايد به سمت مجتمع ها و پرديس هاي سينمايي حركت نمايد چرا كه بخشي از پيامها و جهت دهي هاي فرهنگي مردم از طريق سينماهاي استاندارد مورد انتظار خواهد بود.

رئيس حوزه هنري آذربايجان شرقي نيز در اين بازديد گفت: حوزه هنري براي افق چشم انداز 1404 برنامه هاي ويژه اي را تدوين نموده است كه از آن جمله مي توان توجه به سبك زندگي ايراني اسلامي و كاهش آسيب هاي اجتماعي و نيز افزايش نشاط اجتماعي را اشاره كرد.

حسن ميلاني ادامه داد: رويكرد حوزه هنري استان براي سال جاري توليد محور بودن مي باشد و بر همين اساس قرار است امسال قصه هاي فولكلور براي كودكان،‌موسيقي انتظار، 4 قيلم كارگاهي، 5 كتاب و فيلم مستند، 2 انيميشن و بروشورهاي ويژه آسيب هاي اجتماعي و ... توليد شود.
انتهای پیام/ز
برچسب ها: مسائل ، معضلات ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.