فرماندار شهرستان بابلسر گفت: اقدامات فرهنگی به منظور آشنایی مسافران برای استفاده درست از دریا انجام شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری  سجادی  در جلسه‌ای با عنوان ساحل سالم در محل استقرار نیروی انتظامی واقع در پارکینگ یک با تقدیر از حضور پرشور مردم بابلسر در راهپیمایی روز قدس افزود : با توجه به اینکه هر ساله مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور به این شهرستان وارد می‌شوند این جلسه را به منظور جلوگیری از کاهش آمار غریق در سواحل بابلسر هفته‌ای یک بار برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اقدامات فرهنگی به منظور آشنایی مسافران برای استفاده درست از دریا انجام شود، تصریح کرد : براساس آمار به‌ دست آمده علت غرق‌شدگی بیشتر افراد عدم آشنایی با فرهنگ درست شنا در دریا بوده و اغلب آنها شنا در دریا را با شنای در استخر  اشتباه گرفته و این امر موجب غرق شدن آنها می‌شود.

فرماندارشهرستان  بابلسر شنا در نقاط ممنوعه را عامل دیگر غرق شدن در سواحل دانست و گفت: افراد بدون در نظر گرفتن تابلوی شنا ممنوع به شنا در این نقاط می‌روند که لازم است نیروی انتظامی و ارگان‌های ذیربط برای جلوگیری از غرق شدن افراد جدی‌تر با این افراد برخورد کنند و تحت هیچ شرایطی اجازه شنا در این نقاط را ندهند.

سجادی به نظارت بر عملکرد ناجیان در سواحل تاکید کرد و افزود : نیروی انتظامی حضور پررنگ‌تری در سطح سواحل داشته باشد.

وی تصریح کرد : استفاده از تیوپ در داخل و خارج از طرح ممنوع شود و ناجیان غریق باید در مدت مشخص شده فعالیت خود به طور دائم در سطح سواحل حضور داشته باشند./ز

 

برچسب ها: برخورد ، طرح ، دریا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.