مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری از محل فروش محصولات باغی در شهرستان سلطانیه 125 میلیارد تومان عاید باغداران منطقه شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،مرتضی مصری با اشاره به سطح باغات شهرستان سلطانیه اظهار داشت: مجموع سطح زیر کشت باغات این شهرستان 2 هزار و 161 هکتار است.

وی افزود‌: این میزان سطح زیر کشت باغات در شهرستان سلطانیه نزدیک چهار درصد باغات استان زنجان را شامل می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه به تنوع محصولات باغی موجود در شهرستان سلطانیه اشاره و بیان کرد: این شهرستان دارای 14 نوع محصول باغی است.

این مسئول به جایگاه شهرستان سلطانیه در زمینه تولید انواع محصولات باغی اشاره و عنوان کرد: محصولات باغی تولید شده در این شهرستان حدود 10.8 درصد محصولات باغی استان زنجان را تشکیل می‌دهد.

مصری به تعداد بهره‌برداران محصولات باغی در شهرستان سلطانیه اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد یک هزار و 475 نفر در این شهرستان به تولید محصولات باغی اشتغال دارند.

وی به محصولات باغی شهرستان سلطانیه اشاره و تصریح کرد: سیب، گلابی، به، آلبالو، گیلاس، گوجه‌سبز، آلو، هلو، شفتالو، شلیل، انگور، بادام و گردو از جمله محصولات باغی این شهرستان به شمار می‌روند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه به میزان تولید محصولات باغی طی سال جاری در این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود باغداران این منطقه در سال جاری موفق به تولید 56 هزار و 120 تن انواع محصولات باغی شوند.

این مسئول با اشاره به درآمدزایی تولید محصولات باغی در شهرستان سلطانیه گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال باغداران این شهرستان از محل فروش محصولات خود مبلغ 125 میلیارد تومان درآمد کسب کنند.

مصری در پایان به صادرات محصولات باغی شهرستان سلطانیه اشاره و اظهار کرد: 40 درصد محصولات باغی این شهرستان در داخل خود شهرستان و استان زنجان مصرف و حدود 60 درصد آن نیز به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

انتهای پیام/م
برچسب ها: کشاورزی ، زنجان ، باغداران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.