با حضور معاون اداره کل ارزیابی و نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور و مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری و مدیران تاسیسات گردشگری در همدان استانداردسازی تاسیسات اقامتی استان همدان مورد بررسی قرار گرفت.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان، معاون اداره کل ارزیابی و نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور گفت: ارتقای سطح خدمات تاسیسات گردشگری از اهمیت خاصی در حوزه گردشگری بر خوردار است .

علیرضا ایزدیار یادآور شد: در گذشته چارچوب خاصی برای ابن مهم وجود نداشته است و این درحالی است که ارتقای سطح خدمات به منظور رفاه حال هر چه بیشتر گردشگر در مقصد سفر خواهد بود و اما در حال حاضر با توجه به آسیب‌شناسی صورت گرفته استانداردسازی تاسیسات اقامتی با برنامه‌ریزی خاص و منطبق با شرایط موجود در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برای دست‌یابی به این هدف، دستورالعمل‌هایی نیز تنظیم شده است که بنا بر شرایط موجود در مناطق مختلف در دست اجرا قرار خواهد گرفت.

معاون اداره کل ارزیابی و نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور تاکید کرد: در این راستا اقدامات بسیار مناسبی برای تطبیق کیفیت خدمات تاسیساتی انجام شده است.

ایزدیار با اشاره به اهمیت ارزیابی ارتقای سطح کیفیت خدمات تاسیسات گردشگری گفت: سرویس‌دهی مطلوب و خدمات‌دهی ارزشمند در هتل‌ها مورد تاکید و اهمیت است و زمانی یک مشتری از اقامت در هتل احساس رضایت دارد که خدمات‌دهی هتل مناسب باشد.

وی عنوان کرد: باید توجه داشت که نحوه اجرای استانداردسازی اماکن اقامتی در مناطق مختلف بر اساس مختصات هر منطقه ویژگی‌های خاص خود را دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان نیز تاکید کرد: تاسیسات اقامتی با در نظر گرفتن نیاز مشتریان باید موضوع استانداردسازی را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند.

ریحان سروش‌مقدم اظهار کرد: تحقق این برنامه می‌تواند نقش موثری در جلب رضایت مشتریان اماکن اقامتی و افزایش میزان گردشگران داشته باشد.

وی نخستین اصل استانداردسازی اماکن اقامتی را در نظر گرفتن نیاز مشتریان عنوان کرد و گفت: اجرای سیاست استانداردسازی باید در چارچوب نیازهای مشتریان صورت گیرد چراکه هدف نهایی از این کار جلب رضایت مشتری است.

سروش‌مقدم با بیان این‌که موضوع استاندارد در محیط‌های عادی و عمومی روز به روز افزایش می‌یابد، گفت: استانداردسازی اماکن اقامتی توسط گردشگران ارزیابی و با دیگر مناطق مقایسه می‌شود به همین منظور متولیان امور در تاسیسات اقامتی استان لازم است  این موضوع را محور برنامه‌های خود کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان اظهار کرد: توجه به این مقوله می‌تواند شکاف دانشی و ارتباطاتی بین هتلداران و مشتریان را کاهش دهد و به تدریج منجر به رضایت هرچه بیشتر مشتریان شود.

انتهای پیام/م
برچسب ها: همدان ، تاسیسات ، اقامتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.