معاون آموزش،پژوهش و برنامه ریزی اداره کل فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: سه هزار کارآفرین این استان به دلیل سیاست های نادرست بانک های عامل پشت نوبت دریافت تسهیلات اشتغالزایی هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دراراک ، جهانگیری افزود: هم اینک سازمان آموزش فنی و حرفه ای به عنوان مهمترین مرجع آموزش های اشتغال با چالش تسهیلات مواجه است که این امر سبب بی انگیزگی برخی کارآفرینان شده است.
وی گفت : در سه ماه اول امسال 68 کارآفرین استان مرکزی در سامانه رصد به منظور دریافت تسهیلات بانکی ثبت نام کرده اند که تا کنون هیچ اعتباری در این خصوص از سوی بانک های عامل اعلام نشده است.
معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت : بر اساس اعلام شورایعالی اشتغال سهم این استان از تسهیلات اشتغالزایی 91 میلیارد ریال اعلام شده که بانک های عامل استان اظهار بی اطلاعی می کنند.
جهانگیری افزود : سهم شهرستان اراک از اعتبار اعلام شده 41 هزار و 345 میلیون ریال است که هنوز هیچ کارآفرینی موفق به دریافت آن نشده است.
وی گفت: سقف تسهیلات قابل ارایه برای هر کارآفرین فنی و حرفه ای 50 میلیون ریال است که با هدف توسعه کسب و کار و مهارت ورزی پرداخت می شود.
وی ئافزود : بیشتر مهارت آموزان فنی و حرفه ای در مشاغل خانگی اشتغال می یابند که هم اینک رشته های خیاطی ،گلدوزی و کامپیوتر از رشته هایی است که ضریب اشتغال بالاتری دارند.
معاون آموزش،پژوهش و برنامه ریزی فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت : در صورت تخصیص اعتبارات از سوی بانک های عامل ضریب اشتغالزایی در استان افزایش چشمگیری خواهد داشت.
ش
برچسب ها: تسهیلات ، اشتغال ، نوبت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.