به گزارش
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، درست است که این روزها نرمافزارهای اینترنتی بسیاری از هزینههای مربوط به مکالمه و پیام کوتاه دارندگان تلفن همراه را کاهش داده اما هستند کسانی که بدون توجه به نرمافزارهای مذکور ترجیح میدهند از سیم کارت خود برای انجام تماس و ارسال پیامک استفاده کنند.
قطعا این افراد هیچگاه انتظار افزایش تعرفههای اپراتور مربوط به سیم کارت خود را بدون اطلاعرسانی ندارند.
این در حالی است که هنوز چند روزی از سخنان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم رونمایی از فازهای رومینگ ملی درخصوص کاهش تعرفههای اپراتورها نگذشته بود که اپراتور دوم تلفن همراه، تعرفه مکالمات و پیامک سیم کارتهای اعتباری خود را در آستانه تعطیلات عید فطر بدون اطلاعرسانی فراگیر افزایش داده است.
این اقدام درحالی صورت پذیرفته که مدیرعامل اپراتور دوم در سخنانی که در سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر شده اعلام کرده بود که افزایش تعرفه برای سیم کارتهای دایمی و اعتباری در دستورکار اپراتور دوم قرار ندارد.
براساس تعرفههای جدید،نرخ تعرفه یک دقیقه تماس درون شبکه از 620 ریال به 669 ریال و برون شبکه از 825 ریال به 929 ریال افزایش یافته است علاوه بر افزایش تعرفه مکالمات، این اپراتور تعرفه پیامک فارسی را از 100به 105 ریال و لاتین را از 160 به 199 ریال افزایش داده است.
این افزایش تعرفه در حالی است که این اپراتور چندی پیش نرخ تعرفه مکالمات برون شبکه سیم کارتهای دائمی خود را اندکی کاهش داده بود.
باید توجه داشت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال این اقدام ایرانسل مجوز راهاندازی نسل سوم تلفن همراه را به صورت پایلوت در چند نقطه تهران برای این اپراتور صادر کرد.
شاید باید بیشتر توجه کرد چرا که این اپراتور، درصدد افزایش ناگهانی تعرفههای سیمکارتهای اعتباری خود است که بیشترین درآمد آن از محل همین مشترکین (اعتباری) حاصل میشود و اصولا " شعار کیفیت بهتر و تعرفه پایین تر" را دارد.
انتهایپیام/
بابا کدام رومینگ ملی؟ مثلا یکشنبه هفته قبل افتتاح شده ولی هیچجایی سیمارتهای ایرانسل یا همراه اول از آنتن های یکدیگر سرویس نمیگیرن!هیچکسی هم جوابگو نیست،نه وزیر تو صفحه شخصی کلوبش و نه همراه اولو ایرانسل!چرا؟
لاقل شما پیگیری کنید!رومینگی در کار نیستو نرخارفته بالا