روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی به خسارتهایی که ضربات مقاومت، به اقتصاد رژیم صهیونیستی واردساخته است، پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه فایننشال تایمز چاپ انگلیس در گزارش خود می نویسد: کارشناسان اقتصادی اسرائیل به دنبال اجرای پژوهشی به منظور برآورد هزینه های وارده به اقتصاد اسرائیل از زمان شروع جنگ علیه نوار غزه هستند.

این روزنامه سپس می‌نویسد: تا هم‌اکنون بخش گردشگری اسرائیل که 2% از درآمد ناخالص اسرائیل را تشکیل می‌دهد، دچار خسارت شده است؛ همچنانکه جنگ در هفته اول منجر به پائین آمدن قیمت شکل اسرائیل(واحد پول رژیم صهیونیستی) گردید.

همچنین شرکت‌های آمریکایی پروازهای خود را به تل‌آویو به حالت تعلیق درآوردند و پس از آن نیز شرکتهای اروپایی اقدام به تعلیق پرواز‌های خود به رژیم صهیونیستی کردند و با وجوداینکه شرکت های پروازی آمریکایی پرواز‌های خود را از سرگرفتند، اما برخی شرکتهای اروپایی هنوز پرواز‌های خود را آغاز نکرده‌اند و روزگذشته نیز شرکت لوفتهانزا اعلام کرد که تا اطلاع ثانوی پرواز‌های خود را به رژیم صهیونیستی از سر نمی‌گیرد.

روزنامه فایننشال تایمز در گزارش خود درباره خسارتهای رژیم صهیونیستی همچنین به موارد فروش دسته جمعی سهام‌های اسرائیلی اشاره می‌کند.

این روزنامه در گزارش خود می‌نویسد: صنعت گردشگری از بیشترین بخشهایی است که در بخش سرمایه‌گذاری اسرائیل متضرر شده است.

این روزنامه می‌نویسد: شروع جنگ باعث لغو بسیاری از رزرو‌ها گردید و شرکت هوایی "ال عال" اسرائیل خسارت خود را به میران 30 تا 40 میلیون دلار برآورد کرده است.

این روزنامه در گزارش خود می‌‌نویسد: حماس توانست تا به قلب اسرائیل خصوصا در بخش اقتصادی آن ضربه بزند.

همچنین گردانهای قسام شاخه نظامی حماس نیز اقدام به فرستادن پیامی از طریق پست الکترونیکی به شرکت های هوایی خارجی که در رژیم صهیونیستی کار می‌کنند کردند و به آنها هشدار دادند که درحال برنامه ریزی برای هدف قرار دادن این پروازها هستند؛ چرا که فرودگاه بن گوریون فرودگاه اصلی اسرائیل بوده که در خود پایگاهی نظامی دارد.

این روزنامه در پایان مینویسد: درست است که برخی شرکت های هوایی اعلام کردندکه پروازهایشان را از سرمی گیرند، اما این حادثه نشان دهنده ضعف اقتصادی اسرائیل بوده و اسرائیل باید در انتظار پیامدهای اقتصادی گسترده تری باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار