"هیلاری کلینتون" وزیر خارجه سابق آمریکا در سخنانی تاکید کرد پوتین به طور غیرمستقیم در قبال سرنگونی هواپیمای مالزی مسئول است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از سی ان ان، وزیر خارجه سابق آمریکا تاکید کرد پوتین به طور غیرمستقیم در قبال سرنگونی هواپیمای مالزی مسئول است.

"هیلاری کلینتون" در گفتگو با "فرید زکریا "مجری این شبکه درباره بحران اوکراین گفت به نظر من در برخورد با تهدیدات در اروپا ، "باراک اوباما "رئیس جمهور آمریکا با چالش‌های مشابهی که همه رؤسای جمهوری در آمریکا با آن روبرو هستند، روبروست.

وی گفت: واضح است که آمریکا منافع زیادی در کمک به حفظ صلح و امنیت در اروپا دارد و ما ائتلافی رسمی برای این کار داریم که همان ناتو است. اما بیشتر کاری که ما می توانیم انجام دهیم به مشارکت کامل دوستان اروپایی‌مان نیاز دارد. 

وی در ادامه مدعی شد: شکی نیست "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور آمریکا به طور غیرمستقیم با حمایت از ستیزه جویان در شرق اوکراین و فراهم کردن تسلیحات پیشرفته برای آنها و همچنین حضور نیروهای ویژه روسیه این کشور در شرق اوکراین، در قبال سرنگونی هواپیمای مالزیایی در خاک اوکراین مسئول است. پس ضروری است که ما تحریم‌ها علیه روسیه را تشدید کنیم. آمریکا در این خصوص گام‌هایی برداشته است اما اروپا تمایلی به این تحریم‌ها  ندارد. آنها نیز باید بدانند که لازم است در برابر پوتین موضعی قاطع بگیرند. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار