رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان مازندران گفت: مسابقات کشوری قهرمانی کشتی ساحلی با هدف انتخاب قهرمان کشور و تیم ملی برای اعزام ورزشکاران به مسابقات تایلند در آبان، برگزار شد.

رضا بحرگرد در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: مسابقات کشوری قهرمانی کشتی ساحلی دوم و سوم مرداد از ساعت 22الی 3 بامداد در ساحل چمخاله لنگرود(استان گیلان) با همکاری فدراسیون کشتی و فدراسیون روستایی و بازی‌های بومی محلی در راستای اجرای یک تفاهم‌نامه برگزار شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه فدراسیون روستایی و بازی‌های بومی محلی تاکنون پنج دوره مسابقات کشتی ساحلی برگزار کرده است و این دوره ششمین دوره محسوب می‌شود ولی فدراسیون کشتی معتقد است که نخستین دوره است و در این خصوص اختلاف نظر وجود دارد.

فدراسیون روستایی و بازی‌های بومی محلی 3مدال جهانی در اختیار دارد که روح‌الله حق‌شناس کتابی و مسعود نصیری در مسابقات کشتی ساحلی جهانی در سال 2008 لیتوانی مدال طلا بدست آوردند و مدارکی برای ارائه به فدراسیون کشتی وجود دارد.

وی گفت: در این مسابقات حتی به دارندگان مدال جهانی و مقام‌های کسب شده توسط فدراسیون روستایی و بازی‌های بومی-محلی اشاره‌ای نشد.

بحرگرد در خصوص تیم‌های حاضر و منتخبین اظهار داشت: این مسابقه در چهار وزن 70-کیلوگرم، 80-کیلوگرم، 90- کیلوگرم و 90+کیلوگرم با حضور بیش از 70تیم برگزار شد و جعفر قاسمی در وزن 70- کیلوگرم و صادق‌زاده در وزن 90+ کیلوگرم از استان مازندران مقام نخست را کسب کردند و مقام نخست 80- کیلوگرم و 90- کیلوگرم را شرکت کنندگان هیئت کشتی از تهران کسب کردند.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی درخصوص تصمیم فدراسیون کشتی برای اعزام تیمها به تایلند تصریح کرد: فدراسیون کشتی مجوز حضور از هیئتهای استانها سه تیم و از هیئتهای ورزشی روستایی و بازیهای بومی محلی یک تیم را صادر کرد.

با توجه به برگزاری پنج مسابقات کشتیهای قهرمانی کشور از سوی فدراسیون روستایی و بازیها بومی محلی حضور یک تیم از سوی این فدراسیون و هیئتهای زیر مجموعه باعث نگرانی شد و نیز موردر انتقاد روسای فدراسیون و هیئتهای متناظر درسطح کشور قرار گرفت زیرا یک ورزشکار روستای بایذد به سه ورزشکار شهری به رقابت می‌پرداخت که این نگاه به ورزش روستایی با توجه به سوابق درخشان آن در احیا و ترویج ورزشهای سنتی و اینکه حتی کشتی ساحلی در سایت فیلا با عنوان یک ورزش روستایی نامبرده شده است و با باید زیر مجموعه روستایی باشد و قرار گرفتن این بخش زیر نظر فدراسیون کشتی و نیز تبعیض قائل شدن بین کشتی‌گیران شهر و روستا جای انتقاد دارد.

رضا بحرگرد در خصوص نحوه رفتار زیر مجموعه فدراسیون کشتی خاطر نشان کرد: با  توجه به منش پهلوانی خادم اما نوع برخورد زیر مجموعه‌های فدراسیون کشتی نسبت به ورزشکاران روستای و مسئولین همراه این این تیم بسیار نگران‌کننده بود.

از انجایی که هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان مازندران دو دوره میزبان کشتی‌های ساحلی و قهرمانی کشور در بابلسر و سرخ‌رود (از توابع محمود آباد) بوده است ولی هیچ‌گاه سعی نکرده ورزشکاران و پیشکسوتان این رشته و ورزش کوچکترین ناراحتی و دغدغه خاطری را تجربه کنند چرا که احیا و ترویج بازیهای بومی محلی در راستای منویات مقام معظم رهبری با مهربانی همدلی و احترام را در الویت می‌طلبد.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: کشتی ، ساحلی ، هیئت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار