رئیس پزشکی قانونی کشور از کاهش 2.9درصدی تلفات تصادفات در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به همین زمان در سال 93 خبر داد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،شجاعی رئیس پزشکی قانونی کشور در جلسه کمیته هماهنگی و اجرای طرح‌های ترافیکی گفت: در سه ماهه اول سال 93 آمار مرگ و میر در تصادفات 4هزار و 392 بوده است که نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته که4هزار و 522 بوده است کاهش 2.9درصدی داشته است.

وی در ادامه تصریح کرد:‌عمده  تصادفات مربوط به ماه‌های فروردین با5.6 درصد و اردیبهشت با 7.6درصد بوده است اما در خرداد ماه شاهد افزایش 4.6 بوده‌ایم.
شجاعی با اشاره به این که بیشتر حوادث مربوط به جاده‌های برون شهری است افزود: 64.8درصد مربوط به تصادفات برون شهری و 26.2 مربوط به تصادفات درون شهری  است.

*فارس صدر نشین مرگ  و میر در تصادفات

رئیس پزشکی قانونی بیان داشت: فارس را با چهارصد و 3نفر کشته در تصادفات در رده نخست و تهران و خراسان رضوی به ترتیب با 334 نفر و 329نفر بالاترین تلفات را به خود اختصاص داده است.همچنین کهکیلو‌یه و بویر‌احمد با 42و اردبیل با 49نفر کم‌ترین آمار مرگ و میر در تصادفات را داشته‌اند.

*رانندگان بیشترین قربانیان تصادفات

شجاعی در خصوص تلفات در زمان وقوع تصادف گفت: رانندگان با 44درصد بیشترین قربانیان تصادفات هستند و پس از آنان عابرین پیاده با 21.3 و سرنشینان با 36.8رده‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به این که بیشترین آمار مرگ و میر در تصادفات مربوط به افراد بالای 18سال است تصریح کرد: 29درصد فوت شد‌گان بالای 50 سال سن داشته‌اند. 

شجاعی از نحوه وقوع تصادفات سخن گفت و اظهار داشت:‌ بیشترین علت تصادفات مربوط به برخورد دو وسیله نقلیه با 46.2درصد است. که 85.1 درصد افرادی که تصادف کرده‌اند توسط آمبولانس 10.5درصد توسط وسایل عبوری و 0.6درصد توسط خودرو پلیس به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

وی ضربه به سر را با 55.6درصد علت اصلی مرگ و میر در تصادفات دانست و افزود: شکستگی‌ها با 21.8درصد و خونریزی با 7.9درصد در رده‌های بعدی قرار دارند. 

رئیس پزشکی قانونی خاطرنشان کرد: 50.3درصد فوت شدگان در محل حادثه  و 8.4درصد در  حین انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تصادفات ، قربانیان ، تصادف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار