شهرداری در نظر داردطبق قانون برنامه پنجم با اعمال سیاستهای تشویقی و حمایتی نسبت به احیاء، نوسازی و بهسازی بافت‌هی فرسودۀ‌ شهری و ناکار آمد در منطقه امیریه این شهرستان اقدام نماید.

علی کمره ای، مدیر روابط عمومی شهرداری شهریار در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ضمن اشاره به ضرورت احیاء و بازسازی بافت‌های فرسودۀ شهری و روستایی اظهار داشت: در همین ارتباط و طبق قانون برنامۀ پنجم توسعه، وزارت راه و شهرسازی وشهرداریها موظفند سالانه نسبت به احیاء و بازسازی 10 درصد از بافتهای فرسوده شهری اقدامات لازم را انجام دهند و لذا شهرداری با توجه به اهمیت موضوع در راستای جلوگیری ازخسارت‌های جبران ناپذیر در زمان وقوع بحران های طبیعی و بهبود و توسعه سیمای مطلوب شهری و رونق بخشیدن به ساخت و سازها با اعمال سیاستهای تشویقی به مالکان درصدد اجرای این طرح زیر بنایی است.

وی در ادامه افزود: منطقه امیریه به دلیل تراکم بالای جمعیتی و ریزدانه بودن املاک ووجود بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری درمنطقه مذکور( شهریار) در اولویت اجرایی طرح مورد اشاره قرار دارد و درآینده نیز به فضل الهی این طرح زیر بنایی و عمرانی در سایه مناطق و نواحی دیگر شهریار نیز عملیاتی خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: نقشۀ محدوده‌ بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری تهیه شده و شهرداری مصمم است تا با مشارکت مردم و مالکین سالانه نسبت به نوسازی و بهسازی 10 درصد از بافتهای فرسودۀ شهری که به دلیل فرسودگی کالبدی، نبود فضاهای مناسب از قبیل دسترسی به خدمات و زیرساختهای شهری آسیب پذیر بوده و به دلیل عدم ارزش مکانی، محیطی و اقتصادی بالا، با بی میلی و عدم اشتیاق سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در چنین مناطقی مواجه است، اقدام نماید.

سخنگوی شهرداری شهریار تسهیلات قابل پرداخت جهت نوسازی بافتهای فرسوده در منطقه مورد اشاره را به شرح ذیل اعلام نمود:

الف) 50 درصد تخفیف در عوارض صدور پروانه

ب) تقسیط 36 ماه باقیماندۀ عوارض صدور پروانه

ت) اعطای تسهیلات نوسازی بافت فرسوده تا سقف سیصد میلیون ریال برای هر واحد مسکونی

ث) اعطای وام بدون نیاز به سپرده گذاری در بانک پرداخت می شود و نرخ سود تسهیلات نیز تابع ضوابط و مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای آن دسته از املاک واقع در بافت فرسودۀ مصوب که در اثر تعریض معابر عمومی بخشی از زمین‌های آنها در طرح اصلاحی قرار می گیرد، نیز برنامه ریزی‌ها و تمهیدات خاص و مقتضی در جهت جبران خسارت ناشی از اجرای طرح مذکور، اندیشیده شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: اعمال ، تراکم ، عملیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار