اسکای نيوز عربی: در روز قدس، مناطق مختلف جهان شاهد برگزاری تظاهرات در حمایت از مردم غزه بود

شبکه اسکای نیوز عربی گزارشی درباره راهپیمایی های روز قدس در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در سراسر جهان پخش کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه اسکای نیوز عربی گزارشی درباره راهپیمایی های روز قدس در سراسر جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین از جمله تهران پخش کرد. 

گزارشگر شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، درباره راهپیمایی های روز قدس در سراسر جهان گفت: با ادامه حملات ارتش اسرائیل به نوار غزه، اعتراضات و راهپیمایی ها در حمایت از فلسطینی ها و محکومیت اسرائیل گسترش پیدا کرد. پایتخت ها و شهرهای مختلف جهان شاهد برگزاری راهپیمایی بود، به ویژه که روز گذشته مصادف با روز جهانی قدس بود. 

در این گزارش آمده است: جمعیت های مردمی، صنفی و حزبی اردن تظاهرات گسترده ای را در  امان پایتخت این کشور برای همبستگی با نوار غزه برگزار کردند. 

شرکت کنندگان در این تظاهرات با سردادن شعارهایی خواستار پایان محاصره نوار غزه و حمایت از ساکنان آن شدند. تظاهرکنندگان از دولت اردن خواستند سفیر اسرائیل را اخراج و سفارت این رژیم را تعطیل کند.

از سوی دیگر نیز صنعا پایتخت یمن هم شاهد برگزاری تظاهرات گسترده ای به این مناسبت بود.

 در شهر بصره عراقنیز  صدها نفر در تظاهرات روز قدس شرکت کردند. تظاهرکنندگان تاکید کردند سکوت عربی و بین المللی، اسرائیل را به ادامه حملات تشویق می کند. 

گزارشگر این شبکه ادامه داد: صدها نفر هم در استان کشمیر هند در تظاهرات در محکومیت حمله اسرائیل به نوار غزه شرکت کردند و خواستار توقف حمله به این منطقه شدند.

وی در خصوص تظاهرات روز قدس در ایران نیز گفت: تهران  هم شاهد برگزاری تظاهرات گسترده ای بود که هزاران نفر در آن شرکت کردند. تظاهرکنندگان پرچم اسرائیل را آتش زدند و شعارهایی در محکومیت حمله به غزه سردادند.

وی ادامه داد: در لبنان هم صدها نفر در تظاهرات همبستگی با نوار غزه شرکت کردند.

گزارشکر اسکای نیوز افزود :این تظاهرات به خارج از کشورهای عربی و اسلامی هم کشیده شد و شهر نیویورک هم شاهد تظاهرات صدها نفر در حمایت از مردم نوار غزه بود. شرکت کنندگان در این تظاهرات تاکید کردند بیشتر قربانیان جنگ غزه غیرنظامیان بی‌گناه هستند. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار