تیم ملی والیبال بانوان رده سنی جوانان در مسابقات قهرمانی زنان آسیا به کسب عنوان دوازدهمی بسنده کرد.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، عنوان دوازدهمی والیبال بانوان در رده سنی جوانان در شرایطی بدست آمد که پسران ملی‌پوش کشورمان در این رشته روزهای پایانی مسابقات لیگ جهانی 2014 را سپری می‌کردند و در نهایت مقام چهارم را به خود اختصاص دادند.
 
 یک سوال کلیشه‌ای پس از پایان رقابت‌های قهرمانی بانوان در ذهن همگان بوجود آمد که علت این تفاوت سطح و جایگاه  در چیست؟ این سوال از زمان ورود داور زنی و حضور بانوان در مسابقات بین‌المللی‌ جزو سوالات لاینفک‌ هواداران و تعقیب‌کنندگان اخبار ‌والیبالی است و یک جواب تکراری در مقابل علامت سوال مذکور همیشه داده شده آن هم این که بانوان مانند آقایان به برنامه ریزی چند ساله و مدرن دارند.
 
 می‌دانیم که برنامه‌ریزی کردن برای یک رشته ورزشی در طول فاصله زمانی یک یا حتی چهار ساله جواب نمی‌دهد ولی نکته قابل توجه اینجاست‌ که مسئولان فدراسیون در بخش بانوان هنوز برنامه‌ریزی‌های خود را آغاز نکرده‌اند البته ناگفته‌ نماند که در بخش استعداد یابی کارهایی انجام شده
 
اما برای مستعدین هیچ گونه سازماندهی خاصی از سوی فدراسیون صورت نگرفته است.

اگر مسئولان فدراسیون به صراحت اعلام کنند که افق و هدفشان از تشکیل تیم‌های والیبال بانوان چیست؟ چون در شرایط کنونی بسیار خنده‌آور است که پسران والیبالیست در عرصه‌های جهانی به دنبال کسب مدال هستند و دختران در سطح قاره کهن به دنبال به دست آوردن جایگاه یک رقمی!

زمان زیادی تا شروع مسابقات کاپ آسیا در بخش بانوان باقی نمانده اگر اوضاع به همین منوال پیش برود معلوم نیست دختران ملی‌پوش ایران در این مسابقات چه عنوانی را به دست آورند.

امید داریم که مسئولان فدراسیون والیبال برای رسیدگی به وضعیت بانوان برنامه‌ریزی‌های لازم را در نظر بگیرند در کنار آن هم مسئولان کلان ورزش کشور شرایط را برای اجرای برنامه‌ریزی‌های مربوطه فراهم و در اختیار مسئولان والیبالی‌ها قرار دهند. در یک کلام می‌خواهیم بگوییم بانوان را هم ببینید لطفا!

انتهای پیام/
برچسب ها: تیم ، والیبال ، بانوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار