در نشست ائمه جماعات مساجد منطقه 11 با ذکر این نکته که مسجد قلب تپنده هر محله است، بر ضرورت بهره مندی از روحانیت در اداره بهتر و معنوی شهر تأکید کرد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، نشست و ضیافت افطاری ائمه جماعات مساجد منطقه 11 به میزبانی شهرداری منطقه 11 با حضور مرتضی طلایی نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران ، حجت الاسلام والمسلمین صادق زاده رییس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران ، مهران اعتمادی شهردار منطقه 11 ، ائمه جاماعت مساجد و جمعی از معاونین و مدیران منطقه در مسجد کمیل برگزار شد.

در این نشست مرتضی طلایی با بیان این که فلسفه ارتباط و تعامل مدیریت شهری با روحانیت در شهر تهران ، بهره گیری معنوی از این قشر اثر گذار برای اداره بهتر و معنوی شهر است گفت: با توجه به این که شهرداری ظرفیت بسیاری در هر محله دارد بر آن هستیم تا نقش اصلی روحانیت را در اداره شهر با استفاده از این ظرفیت ها بالا ببریم .

وی با اشاره به وجود 374 سرای محله در محلات شهر تهران با ضروری خواندن تحکیم مبانی دینی و توسعه و ارتقای اخلاق و معنویت در جامعه مساجد را به عنوان قلب تپنده محله برای نیل به اهداف عالی شهرداری تهران مورد توجه قرار داد و خاطر نشان کرد :جهت گیری ما باید بر اساس تفکر مسجد محور باشد.

طلایی با توجه به شرایط موجود در جامعه امروز ؛ ضرورت سازماندهی و پشتیبانی نیروهای متدین و انقلابی و مذهبی در عرصه اجتماعی با دو محوریت روحانیت و مسجد را بسیار مهم دانست و برشناسایی نیازهای فرهنگی هر محله  و سازماندهی فعالیت های فرهنگی با ایجاد اتاق فکر تأکید کرد.

وی تصریح کرد: اتاق های فکر در هر محله می توانند نیازهای محلی و طراحی و مهندسی فرهنگی هر محله را انجام دهند تا با برآورد درست از نیاز سنجی ها که با محوریت مساجد و استفاده از منابع در اختیار انجام می شود ؛ مشکلات را حل کنیم.

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران حضور روحانیون در سرای محلات را برای ارتقای فرهنگی و دینی محله ضروری دانست و از آنان خواست تا اداره خانه های قرآن و عترت را در سرای محلات به دست گیرند .
 
انتهای پیام/
برچسب ها: نشست ، مسجد ، ارتقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار