نویسنده و روزنامه نگار انگلیسی از موضع دوگانه جامعه جهانی درقبال ملت فلسطین و رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه ایندیپندنت، "رابرت فیسک" روزنامه‌نگار انگلیسی در مقاله‌ای در این روزنامه به بررسی موضع دوگانه جامعه جهانی در قبال ملت فلسطین و رژیم اشغالگر صهیونیستی پرداخت.

وی در این مقاله نوشت: حق برخورداری اسرائیل از مصونیت اولین چیزی است که هنگام مقایسه شمار کشته های دوطرف به ذهن شما خطور می کند زیرا صرف نظر از شمار زخمی های فلسطینی ،شمار کشته های فلسطینیان در عملیات اسرائیل که اکثر آنها را غیرنظامیان تشکیل می دهد، دستکم 800 نفر در مقابل 33 کشته اسرائیلی‌ هستند.

فیسک افزود: شمار کشته‌های نوار غزه که بیشترشان غیرنظامی هستند، بیشتر از چند برابر کسانی است که در سقوط اخیر هواپیمای مالزی در مرز روسیه و اوکراین کشته شدند، هستند.

وی در ادامه به انتقاد از موضع دوگانه و واکنش جامعه بین المللی درقبال این دو حادثه پرداخت و نوشت: جای تعجب است که شاهد تفاوت واکنش بین المللی درقبال کشته های هواپیمای مالزیایی و کشته‌ها در غزه هستیم زیرا درحالی که جهان از سرقت وسایل قربانیان هواپیما و تاخیر در دفن آنها انتقاد و برای سرنشینان کودک آن گریه و زاری می کند، توجه زیادی به کودکان و شیرخوارگان فلسطینی کشته و زخمی در غزه یا کسانی که کشته های خود را زیر گلوله باران دفن می کنند ندارد و این در حالیست که حتی سازمان های بین المللی بدنبال تامین گذرگاهای امن برای انتقال آسیب دیدگان نیستند.

وی ادامه داد:در صورتی که این مسئله قضیه بر عکس بود و 800 اسرائیلی کشته می شد، غربی‌ها این حادثه را یک کشتار می خواندند و نه دفاع از خود و درخواست‌ها برای تحویل این سلاح های کشنده ای که جان اسرائیلی ها را می گیرد نه تنها افزایش می یافت بلکه آمریکا بری حمایت نظامی از اسرائیل به پا می خاست، اما حقیقتی که کسی به آن اذعان نمی کند این است که جهان به مرگ فلسطینی‌ها واکنشی ندارد.

رابرت فیسک در خصوص کشته شدن ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه  گفت: جهان باید ترویج عبارتهایی نظیر اینکه ارتش اسرائیل از امکانات منحصری برخوردار است که آن را در رده قویترین ارتش های جهان قرار می دهد و این ارتش را قادر می سازد که اهداف خود را با دقت هدف قرار دهد، دست بردارد زیرا دروغ بودن این ادعاها با کشتارهای پشت پی در پی ثابت می شود.

فیسک درپایان نوشت: هراندازه خشم مردم در جهان عرب افزایش یابد، هزینه ای که غرب خواهد پرداخت، بیشتر خواهد شد و همانطور که میلیون‌ها نفر خواستار پایان یافتن این جنگ هستند، میلیون ها نفر دیگر نیز خواهان پایان مصونیتی هستند که اسرائیل از آن برخوردار است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار