مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: کشور جمهوری اسلامی ایران ، پای حمایت از دولت های مقاومت در سوریه ، عراق و نهضت های اسلامی ایستاده است و هرگز پشت آنها را خالی نمی کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، سردار ایرج مسجدی در جمع راهپیمایان روز قدس در کرمانافزود: راهپیمایی روز قدس امسال ، با ابعاد گسترده تر ، حماسه ی بیشتر و حضور قوی تری همراه بود که این مسئله را پس از دیدن خبرهای حضور مردم کشورهای اسلامی و غیر اسلامی قاره های مختلف و ملت شریف ایران در مناطق مختلف مشاهده می کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش ، حزب‌الله لبنان را فرزندانقلاب اسلامی و نهاد مقدس جمهوری اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید و فرزندانش را در کشورهای اسلامی تربیت کرد که یکی از آن‌ها حزب الله لبنان است.

سردار مسجدی با اعلام اینکه امروز روز مقاومت ، روز قدس و روز فلسطین است ، به بیان روایتی از حضرت امام جعفر صادق (ع) پرداخت و تصریح کرد: به فرموده ی این امام بزرگوار ، "حمایت و کمک به یک انسان مظلوم ، مسلمان و مومن از یک ماه عبادت در کعبه هم ثوابش بیشتر است."

وی در یک بحث کارشناسی به بررسی مسئله ی فلسطین و اسراییل ، جنگ 33 روزه ، 22 روزه و 8 روزه پرداخت و یادآور شد: رژیم غاصب صهیونیستی در جنگ 33 روزه اعلام کرد ، هدفش از این جنگ ، از بین بردن مراکز ، اماکن، پایگاه‌ها ، سران و رادیو و تلویزیون حزب‌الله است تا پس از آن ، از راه زمینی از جنوب لبنان وارد این کشور شود و قسمت مهمی از خاک این کشور را به شمال فلسطین اشغالی متصل کند اما این کار محقق نشد.

سردار مسجدی گفت: اگر چه در جنگ 33 روزه تعدادی از مردم مظلوم به شهادت رسیدند و زیرساخت‌های اقتصادی ضربه دیدند اما حزب‌الله ، سرافرازانه پیروز صحنه جنگ شد تا جایی که صهیونیست ‌ها برای کمک ، به آمریکا و دیگران متوسل شدند.

وی افزود: صهیونیست‌ ها می‌خواستند ، انتقام شکست جنگ 33 روزه را از فلسطینی‌ها، غزه ، حماس و جهاد اسلامی بگیرند ، پس جنگ 22 روزه را راه انداختند.

سردار مسجدی خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها در جنگ 22 روزه اعلام کردند ، می‌خواهند غزه را تصرف کنند.

وی تصریح کرد: آنها تصمیم گرفتند ، سرزمین غزه را از 5 نقطه فتح کنند اما موشک‌های حزب‌الله شکست دیگری را در تاریخ نظامی و سیاسی صهیونیست‌ها ثبت کرد و رژیم صهیونیستی در جنگ 8 روزه هم شکست خورد.

سردار مسجدی به بیان رشادت های مقاومت اسلامی، مقاومت فلسطین و مقاومت لبنان اشاره کرد و یادآور شد: آنها از انقلاب اسلامی ایران، شهدا و امام خمینی (ره) این درس بزرگ را یاد گرفتند که در برابر دشمن باید مقاومت کرد و شهید داد تا شاهد نصرت الهی و پیروزی در صحنه‌های مختلف بود.

مشاور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه نیروهای مقاومت‌های اسلامی درس و مشق خود را از فرزندان ایران اسلامی فرا گرفتند و از حمایت، تجربه و حضور فرزندان این سرزمین برخوردار شدند ، گفت: هم اکنون حزب‌الله قدرتمند و سازنده تسلیحات نظامی و مهمات است و راهبرد و سیاست آن ‌ها خطی‌ مشی نظام جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

سردار مسجدی به گروهگ تروریستی داعش اشاره کرد و افزود:این بحث مربوط به امروز و دیروز نیست ، بلکه از 12 سال قبلآمریکا و صهیونیست ‌ها در حال آموزش این گروهک برایاز بین بردن مسلمانان هستند.

وی هدف اصلی داعش را سقوط بغداد ، تصرف اماکن مقدس شیعیان و از بین بردن مسلمانان برشمرد و خاطرنشان کرد: ارتش و نیروهای مردمی عراق با درس‌هایی که از حزب‌الله و نظام جمهوری اسلامی ایران گرفته بودند ، در برابر داعش مقاومت کردند و آن ‌ها را عقب زدند ، به طوریکه هم اکنون امنیت پایدار منطقه را فرا گرفته است.

سردار مسجدی تصریح کرد: امروز مقاومت اسلامی و نیروهای رزمنده در عراق جلوی دشمن را گرفته‌ اند و نیروهای داعش فقط در مناطق خودشان جولان می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر مقاومت اسلامی راهش را پیدا کرده است، یادآور شد: مقاومت اسلامی فهمیده با سازش و نشستن پشت میز مذاکره به جایی نمی‌ رسد ، پس با قدرت ، مقاومت و شهادت جلوی صهیونیست‌ ها را می گیرد./ز


برچسب ها: حمایت ، مقاومت ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.