معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت و معدن استان مرکزی از صادرات 212 هزار تن کالا به ارزش 173 میلیون دلار طی سه ماهه نخست سال جاري خبر داد.

جعفر اصغری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، اگفت: طبق آمار ارائه شده از گمرک استان میزان صادرات کالاهای غیرنفتی استان طی سه ماهه نخست سال جاري در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 15 درصد از نظر وزنی و سه درصد از نظر ارزشی افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه استان مرکزی رتبه نهم را از نظر میزان صادرات در کشور کسب کرده است، گفت: سهم صادرات در بخش شیمیایی و پتروشیمی 24 درصد، صنعت 69 درصد، کشاورزی چهار درصد و معدن سه درصد بوده است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت و معدن استان عمده کالاهای صادراتی در این مدت را شامل فرآورده‌های پتروشیمی و شیمیایی، شمش آلومینیوم، الیاف پلی‌استر، کاشی و سرامیک، شیشه، سنگ‌های ساختمانی، سیمان، انواع لوله و اتصالات پروفیل، انواع ایزوگام و عایق‌های رطوبتی برشمرد.

اصغری عمده کالاهای کشاورزی صادر شده به کشورهای مقصد را انواع گل و گیاه، ماهیان زینتی و مواد پروتئینی برشمرد و گفت: عمده این کالاها به 46 کشور جهان صادر شده‌اند که ترکیه با 36 درصد در رتبه اول، افغانستان با 23 درصد رتبه دوم و عراق با 14 درصد در رتبه سوم قرار دارد./ب

برچسب ها: کالا ، غیرنفتی ، صادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.