دبیر شورای زکات شهرستان خوی گفت: هیچ نهاد و یا ارگانی حق جمع‌آوری زکات فطریه را ندارد و اگر مساجد زکات فطریه را جمع کنند باید به دبیرخانه شورای زکات خوی تحویل دهند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، علی زینالی در جلسه شورای زکات این شهرستان که در کمیته امداد خوی برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس قانون زکات مصوب مجلس و همچنین ابلاغیه دفتر مقام معظم رهبری در نامه رسمی به تمام فرمانداران به عنوان اعضای شورای زکات ارسال شده است.

وی ادامه داد: بر اساس این قانون هیچ یک از ادارات و نهادها حق جمع‌آوری زکات فطریه را ندارند ولی به دلیل تعامل بین دستگاه‌ها به ویژه هیئت امنای مساجد در صورتی که در مساجد زکات فطریه جمع‌آوری کنند باید با مراجعه به دبیرخانه شورای زکات که در کمیته امداد مستقر است صندوق فطریه با آرم شورای زکات تحویل گرفته و پس از جمع‌آوری در صورتی که در محله خود نیازمندانی را شناسایی کردند اسامی نیازمندان را نیز داخل صندوق بیندازند.

دبیر شورای زکات خوی افزود: در دبیرخانه شورای زکات پس از شمارش مبالغ، در صورت نیاز مبلغی نیز به نیازمندان معرفی شده از طرف همان هیئت امنا مازاد بر فطریه پرداخت می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه موسسات خیریه نیز برخی از هزینه‌های خود را از محل زکات فطریه تامین می‌کنند، می‌توانند با مراجعه به دبیرخانه و ارائه لیست نیازمندان خود از این نعمت الهی برخوردار شوند.

لازم به ذکر است شورای زکات از چند دستگاه اجرایی از جمله کمیته امداد، سازمان بهزیستی، سازمان تبلیغات اسلامی، جهاد کشاورزی، فرمانداران، بخشداران و علمای اهل تسنن و شیعه تشکیل شده که رئیس شورای زکات امام جمعه هر شهرستان استز/.

برچسب ها: زکات ، شورا ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.