رییس سازمان نظام پزشکی اراک گفت: تعداد مراکز فیزیوتراپی فعال در این استان پاسخگوی نیازهای منطقه نیست و باید متناسب با الگوی جمعیت باز تعریف شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، دکتر عدلی افزود: هم اینک 40 مرکز فیزیوتراپی در استان مرکزی فعالیت دارد که 23 مرکز آن در اراک و مابقی در سایر شهرستانها ارائه خدمت دارند.
وی افزود : 19 مرکز فیزیوتراپی در اراک به صورت خصوصی و چهار مرکز در حوزه دولتی ارائه خدمت دارند که با توجه به کلانشهر شدن اراک، بازنگری وزارت بهداشت و درمان در سهمیه مجوزهای تاسیس مراکز فیزیوتراپی خصوصی برای این شهر ضروری است.
رییس نظام پزشکی اراک گفت : هم اینک 45 فیزیوتراپ پروانه دار از نظام پزشکی در اراک فعالیت دارند و با وجود تعداد زیادی متقاضی ایجاد مرکز، سقف اعطای مجوز برای این قشر پر شده است.
دکتر عدلی افزود : در یازده شهرستان تابعه استان مرکزی نیز در مجموع 17 مرکز فیزیوتراپی دایر است که 13 مرکز خصوصی و چهار مرکز ارائه خدمات دولتی دارند.
وی گفت : بازتوانی و نوتوانی حقیقی بیماران بدون حضور فیزیوتراپها در چرخه درمان و سلامت ممکن نیست و نقش کلیدی این قشر باید پررنگ و موثر دیده شود.
فیزیوتراپی، درمان طبیعی دردها بدون دخالت داروهای شیمیایی با استفاده از قدرت دست های فیزیوتراپیست و استفاده از عواملی چون مانند نور، گرما، سرما و امواج الکترونیکی است.
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.