عزیزیان: لیگ با کیفیتی را امسال نخواهیم دید/ مشکلات مالی نباید باعث کنار رفتن با تجربه‌ها می‌شد

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: در تیم‌ها باید تلفیقی از بازیکنان جوان و با تجربه باشد که مثمر ثمر باشد وگرنه بازیکنان جوان به تنهایی در تیم باعث ضربه زدن به سطح کیفیت فوتبال می‌شود.

سعید عزیزیان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران درباره ارزیابی‌اش از به کارگیری بازیکنان جوان در تیم و تاثیر آنها افزود: اگر تیمها از بازیکنان جوان و با تجربه استفاده کند بهترین عملکرد را می‌تواند داشته باشد ولی استفاده از بازیکنان جوان به تنهایی درتیم کار نادرستی است چرا که باعث ضربه زدن به تیم می‌شود.
 
وی درادامه افزود: وجود بازیکنان جوان در تیم‌ها می‌تواند تاثیرگذار باشد چرا که جوان‌ها باید بتوانند با استفاده از موقعیت‌های مختلف خود را بتوانند در میادین نشان دهند ولی این جوانان در تیم اگر با بازیکنان با تجربه تلفیق نشوند باعث می‌شوند که تیم با ضرفه خوردنش نتایج بسیار بدی را رقم بزند.
 
عزیزیان همچنین درباره ارزیابی‌اش از اینکه با نقل و انتقالات بازیکنان به استانداردها نزدیک‌ شدیم یا نه افزود: بعضی از تیم‌های حاضر درلیگ در فصل نقل و انتقالات به دلیل داشتن دغدغه‌ مشکلات مالی نتوانستند بازیکنانی را که مد نظرشان بود جذب کنند و تیم‌هایی بودند که حداقل 12 یا 13 بازیکن خوب خود را از دست دادند و نتوانستند جایگزین مناسبی را برای آنها پیدا کنند.
 
وی در ادامه بیان کرد: با آمدن بازیکنان جوان تا حدودی می‌توان به کیفیت تیم‌ها افزود ولی باید تاوان این بازیکنان را در فصل مسابقات بدهیم چرا که استفاده ازبازیکنان جوان به تنهایی و نبود بازیکنان خوب حرفه‌ای در تیم، تیم از نظر روحی و روانی افت می‌کند و نتایج بسیار بدی را می‌توان پیش بینی کرد.
 
کارشناس فوتبال کشورمان در ادامه اظهار داشت: برای رسیدن به استانداردها خیلی مانده چرا که از نظر باشگاهها و درآمدها و خرج‌ها به آن حد معمول نرسیده‌ایم.
 
وی همچنین درباره ارزیابی‌اش از استفاده مربیان ایرانی به جای مربیان خارجی که تاثیرگذار هستند یا نه بیان کرد: مربیان ایرانی بهترین انتخاب هستند چرا که از بازیکنان بزرگسال لیگ برتر شکل گرفتند و مربیان ایرانی می‌توانند با آشنایی که از خلق و خوی بازیکنان ایرانی دارند راحت‌تر نتیجه بگیرند.
 
عزیزیان در ادامه افزود: استفاده از مربیان خارجی در حد عالی می‌تواند برای تیم‌های پایه کارساز باشد چرا که مربیان خارجی می‌توانند از تیمهای پایه بازیکن سازی کنند و بعد برای بزرگسالان بفرستند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: تنهای مربی ایرانی است که با خلق و خوی بازیکنان آشنایی دارد و می‌تواند بهترین انتخاب برای سرمربیگری در تیم‌ها باشند.
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار