هر اتفاقی که می افتدو ما آنرا می بینیم از نگاه ماه عبور می کندکه موجب می شود ما دنیا را سفید یا سیاه و یا حتی خاکستری ببنیم.

 ربابه تبریزی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: فردی که تفکر مثبت دارد نسبت به خود این احساس را دارد که فردی دوست داشتنی و مورد پذیرش دیگران است در حالی که انسان منفی نگر هر اتفاقی که می افتد برداشت منفی می کند و فاجعه سازی می کند و این احساس را دارد که دنیا جای خطرناکی است وهمه‌ی افراد می‌خواهند وی را آزار دهند.

احساس نا امیدی ، خشم و اضطراب از دیگر علائم رفتاری این افراد است و آنها دنیا را سیاه و سفدی می بینند در صورتی که انسان مثبت اندیش همه چیز را جز نقاط منفی نمی بیند مثلاً وقتی کسی با ما درددل می کند در واقع شنوای فعالی می خواهد وازما می خواهد حال و شرایط او را درک کنیم و باید به او بگوییم که کجاری کار او و رفتارش اشتباه بوده است و به او تذکر مثبت بدهیم و با دلایل منطقی او را گوشزد کنیم.

فردی که مثبت اندیش است هر چیزی را دارای جنبه‌های مثبت و منفی می بیند و هر اتفاق بدی که می افتد می تواند جنبه‌ی مثبت داشته باشد و موجب رشد فرد گردد.

وی تصریح کرد: انسان مثبت اندیش از  جنبه‌ی بد یک امر می تواند استفاده کند و آن را به عنوان قدمی برای رشد خود و به عنوان یک تجربه و پختگی تلقی کند و به نظر او هر چیزی قابل ا صلاح است و باید ظرفیت‌ها و فرصتهای جدید را ایجاد کنیم.

فرد مثبت اندیش این طور فکر می کند که یکبار فرصت زندگی را به او دادند و او باید از این فرصت نهایت لذت و استفاده را ببرد. درحالیکه تفکرمنفی باعث از دست رفتن فرصت‌ها خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تفکر مثبت موجب احساس شادی و لذت از زندگی و بهره برداری فراوان از زندگی می شود.

انتهای پیام/  
برچسب ها: خشم ، اضطراب ، ناامیدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.