هوای داغ تابستان، زبان‌های روزه، روز تعطیل این تصور را به وجود می‌آورد که جدایی مردم از استراحت در زیر کولرهای غیر ممکن باشد، اما حضور انبوه این جمعیت خروشان حاکی از آن است که در دنیای ماشینی امروز قلب‌ها هنوز می‌تپند و از کشته شدن کودکان، زنان و مردان فلسطینی به درد میآیند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، ملت متدین و همیشه در صحنه ایران، امروز یک بار دیگر با همدیگر متحد شده و در مسیر آرمان سرزمین فلسطین محیا شده‌اند تا ریشه رژیم جعلی صهیونیستی را بخشکانند، راهپیمایی روز قدس امسال با حاشیه‌های جالبی همراه است.  
 
در راهپیمایی امروز انبوه مشت‌های گره کرده، فریادهای برائت از مشرکین و پلاکاردهایی که هر کلمه‌اش دنیایی از مفهوم دارد را می‌توان در مسیرهای 9گانه راهپیمایی مشاهده کرد.  
 
هوای داغ تابستان، زبان‌های روزه، روز تعطیل این تصور را به وجود می‌آورد که جدایی مردم از استراحت در زیر کولرهای غیر ممکن باشد، اما حضور انبوه این جمعیت خروشان حاکی از آن است که در دنیای ماشینی امروز قلب‌ها هنوز می‌تپند و از کشته شدن کودکان، زنان و مردان فلسطینی به درد میآیند.  
 
قشرهای مختلفی در این راهپیمایی به چشم می‌خورد از هر طبقه و هر سنی که نشان می‌دهد که کودک 10 ساله ایرانی که در راهپیمایی قدس حضور پیدا کرده و از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی اعلام برائت می‌کند، بسیار باغیرت‌تر و هوشیارتر از سازمان‌های حقوق بشر و نهادهای بین‌المللی است که در این زمینه مدعی هستند.  
 
در آغاز این راهپیمایی جوانانی به مناسبت این روز در یکی از ایستگاه‌های مترو مشغول اجرای سرود به نشانه حمایت از غزه بودند.  
 
راهپیمایان با شعار "حمایت از فلسطین،  تکلیف مسلمین است" و "ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده‌ایم" حضور مقتدر خود را در صحنه، محکم فریاد می‌زنند. 
 
همچنین کودکانی که با گرفتن هفت‌تیرهای اسباب‌بازی اعلام وجود می‌کنند فضای خاصی را در این راهپیمایی حاکم کردند.  
 
بر روی پلاکاردها شعارهایی با مضمون اسرائیل خانه عنکبوت است، 66 سال نسل کشی؟ و حزب‌الله پیروز است.  
 
حاشیه جالب دیگری که در این راهپیمایی به چشم می‌خورد، مردی بود که قنداقه کودکی را به نشانه اعتراض به کشتار کودکان در آغوش کشیده بود.  
 
همچنین در قسمتی از میدان انقلاب نمایشگاهی برگزار شده بود که هنرمندان خوش ذوق این مرز و بوم، نقاشی‌هایی را در حمایت از فلسطین به تصویر کشیده بودند و در سمتی دیگر جوانانی که صورت خود را با چفیه پوشانده و با سنگ‌‌های نمادین در دست به همراهی با جوانان فلسطینی می‌پرداختند.  
 
عده‌ دیگری از جوانان با زدن طبل و سنج، فضای وهم‌انگیزی را همراه با شعارهای مرگ بر اسرائیل، الله اکبر  و یا حسین ایجاد کرده بودند.

همچنین غرفه‌هایی با نام "ورود برای آگاهی بیشتر" در برخی مسیرها برگزار شده بود که هدف آنها آشنایی بیشتر مردم با ماهیت ملموس رژیم صهیونسیتی بود. 

شاید از مهمترین حاشیه‌های این مراسم حضور ناگهانی احمدی نژاد  رئیس جمهور  سابق در میان راهپیمایی کنندگان بود. به طوریکه وی در مقابل دانشگاه تهران در میان سیل عظیمی از مردم قرا گرفته بود که شعار می‌دادند احمدی نژاد دوستت داریم. 

همچنین مردم با تجمع در اطرارف ماشین احمدی نژاد مانع از تردد روان ماشین وی شدند و او  نیز از داخل ماشین با آنها احوالپرسی می‌کرد البته احمدی نژاد در واکنش به این شعارهای مردم به باشگاه خبرنگاران گفت: ما کوچک مردم هستیم. 

قابل ذکر است که روز قدس یکی از پرکارترین روزها برای خبرنگاران بود به طوی که آنها با انبوهی از مسئولان ارشد نظام مواجه بودند و دلشان می‌خواست با همه آنها مصاحبه کنند، البته برخی مسئولان از جمله شهردار تهران ترجیح دادند در جواب خبرنگاران سکوت کنند.
 
مراسم باشکوه روز قدس امسال با اقامه نماز ظهر و عصر به امامت آیت‌الله خاتمی به پایان رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار