عضو مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت:

آموزش والدین دارای "کودکان فلج مغزی" ضروری است

والدین کودکان مبتلا به فلج مغزی در معرض پیچیدگی‌های مراقبتی کودک مبتلا قرار داشته و جهت ارائه مراقبت بهینه از کودک باید توانمند شوند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ فرحناز محمدی  عضو مرکز تحقیقات  عوامل اجتماعی موثر بر سلامت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: فلج مغزی، بیماری مزمن همراه با میزانی از ناتوانی است که  کودکان مبتلا به اختلال تکاملی، ارتباطی، حسی و آسیب‌های ذهنی را تجربه می‌کند.

وی افزود: هر گونه حمایت از والدین، آنها را در ارائه مراقبت بهینه از کودک مبتلا مصمم‌تر می نمایند و نتایج نشان داده والدین حین مراقبت از  کودک مبتلا از کمک‌های رسمی و غیر سمی به صورت مکمل با محتوی متفاوت برخوردارند و آموزش می‌تواند در تسهیل سازی در مراقبت والدین از کودکان فلج مغزی موثر واقع شود.

استادیار دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در ادامه اذعان داشت: با توجه به ضرورت تداوم مراقبت و توانبخشی کودک مبتلا، والدین به عنوان حامیان اصلی کودک بایستی توان کافی را از نظر جسمی، روحی، اقتصادی داشته باشد.

وی گفت: آموزش مداوم اصول مراقبتی به خانواده با اطلاعات مفید و قابل درک درباره وضعیت کودک مبتلا و آینده وی زمینه ساز توانمند سازی والدین در تصمیم گیری‌های مراقبتی، معرفی خدمات، حمایت مشاوره‌ای محسوب می‌شود.

محمدی افزود: پیشنهاد می‌کنیم گروه‌های حامی از طریق برنامه‌های منظم و سازمان یافته با مشارکت  گروه همتایان، حامیان غیر رسمی و افراد حرفه‌ای در نظامی هماهنگ، مشکلات والدین را بررسی و سپس از شناسایی در جهت توانمندسازی علمی والدین اقدام نمایند تا شاهد ارتقاء سلامت کودک و والدین باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار