معاون دبیرکل جهاد اسلامی در برنامه گفتگوی ویژه خبری:

"فلسطین" قطب نمای وحدت جهان اسلام است/ امت‌های اسلامی روز جهانی قدس با ملت فلسطین اعلام همبستگی کنند

معاون دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه فلسطین قطب نمای وحدت جهان اسلام است، گفت: تا زمانی که محاصره غزه پایان نیابد به جنگ ادامه خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، نقش روز جهانی قدس در حمایت از مقاومت فلسطین شب گذشته(۲ مرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور "زیاد نخاله" معاون دبیرکل جهاد اسلامی طی گفتگوی زنده تلویزیونی از بیروت مورد بحث و واکاوی قرار گرفت.  
 
** فلسطین باید محور وحدت میان تمامی مسلمانان باشد
 

معاون دبیرکل جهاد اسلامی در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر اینکه جنابعالی چه روایتی از روزهای غم‌انگیز غزه دارید، گفت: اکنون دشمن اصلی اسلام در کنار فلسطین قرار دارد، بنابراین مساله قدس و فلسطین باید محور وحدت میان تمامی مسلمانان باشد و همه باید از آن به خوبی برای مبارزه با دشمنان اسلام و صهیونیست‌ها استفاده کنیم.  
 
معاون دبیرکل جهاد اسلامی با بیان اینکه صهیونیست‌ها از هیچ‌گونه جنایتی بر علیه ملت فلسطین فروگذاری نمی‌کنند، افزود: جنگنده‌های F16 اسرائیل، زنان، کودکان و سالخوردگان را مورد هدف قرار داده می‌دهند.
 
وی با اشاره به تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه و مقاومت فلسطینی‌ها در برابر آن، تصریح کرد: ملت فلسطین با دست خالی، توانسته است مقابل قوی‌ترین ارتش منطقه ایستادگی کند و با موشک‌های خود شهرهای صهیونیست نشین را مورد حمله قرار دهد که این یک پیروزی بزرگ برای ملت ما است.  
 
** ملت فلسطین در جنگ تمام عیار در ماه مبارک رمضان بسر می‌برند
 
زیاد نخاله با اشاره به اینکه، مقاومت ده‌ها نفر از صهیونیست‌ها را به جهنم فرستاده است، ادامه داد: ملت فلسطین در جنگ تمام عیار در ماه مبارک رمضان به سر می‌برند.  
 
وی با اشاره به اینکه ما از زنان، کودکان، سالخوردگان، اسلام و در ‌‌نهایت فلسطین دفاع می‌کنیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه رهبران اسلامی و عربی درقبال جنایت‌های صهیونیست‌ها سکوت کرده‌اند.  
 
**هر طرحی برای کمک به مردم فلسطین استقبال می‌کنیم
 
معاون دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به عدم موضع‌گیری اتحادیه عرب در قبال جنایات اسرائیل در غزه گفت: جنبش مقاومت فلسطین بزرگ‌تر از آن است که نیازمند آن باشد برخی از حاکمان خائن کشورهای اسلامی به آن کمک کنند، هرچند ما از هر طرحی برای کمک به مردم فلسطین استقبال می‌کنیم.  
 
زیاد نخاله با اشاره به اینکه، جنگ تمام‌عیار درحال وقوع است، افزود: ما تا پیروزی به راه خود ادامه می‌دهیم.  
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا احتمال دارد که توان مقاومت در صورت ادامه جنگ کم شود، تصریح کرد: صهیونیست‌ها از نظر توان نظامی نسبت به مقاومت دست برتری دارند، اما شاهد هستیم که رزمندگان مقاومت امروزه آن‌ها را غافلگیر کرده است.  
 
نخاله تصریح کرد: امروز ما در حال مبارزه با دشمنانی هستیم که سرزمین‌های اسلامی را غصب می‌کنند و همه مسلمانان تکلیف دارند از مردم فلسطین دفاع کنند.  
 
وی این جنگ را تاریخی خواند و افزود: مطمئن باشید اگر سکوت کنیم، آن‌ها سراغ امت اسلامی و عربی خواهند رفت، اما متاسفانه برخی سران کشورهای عربی و اسلامی در برابر این کشتار‌ها سکوت کرده‌اند.  
 
نخاله گفت: این جنگ ما پس از ۷ تا ۸ سال محاصره انجام می‌شود و اگر چه آن‌ها از نظر توان نظامی برتری دارند، ولی ثابت شده که مقاومت در این مدت شبانه روز کار کرده است تا قدرت تهاجمی و بازدارندگی خود را بالا ببرد.  
 
وی افزود: با وجود آنکه بیش از ۱۰۰۰ خانه تا کنون با خاک یکسان شده و دارو و امکانات بهداشتی نداریم، ولی هنوز ملت با گوشت و خون خود مقاومت می‌کنند و ما توانستیم ۴ تانک مرکاوا و چندین خودروی زرهی را منهدم کنیم و ۶۵ نظامی صهیونیست را در این ۱۷ روز به هلاکت برسانیم، کاری که دشمن هیچ وقت نمی‌توانست پیش‌بینی کند. 

نخاله با تاکید بر اینکه، شروط ما پایان جنایات آن‌ها و اتمام محاصره است، اظهار داشت: ما با هر آنچه که در دست داشته باشیم، در برابر جنگنده‌های اسرائیل مقاومت خواهیم کرد.  
 
** مقاومت فلسطین هیبت و جبروت خیالی بزرگ‌ترین ارتش منطقه را از بین برده است

 
معاون دبیرکل جهاد اسلامی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها توان جلو آمدن و پیشرفت در خاک غزه را ندارند، اظهار داشت: مقاومت فلسطین اکنون هیبت و جبروت خیالی بزرگ‌ترین ارتش منطقه را از بین برده و ضربات سهمگینی به روحیه و اعتبار ارتش صهیونیست وارد کرده است.  
 
وی افزود: بطور طبیعی، اگر در این شرایط، حتی کمک ناچیزی از سوی کشورهای اسلامی و عربی به ما بشود، بدون شک معجزه‌های دیگری نیز در راه خواهد بود و اسرائیل را سر جای خودش خواهیم نشاند. 

معاون دبیرکل جهاد اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه، چرا کشورهای غربی به فلسطین برای پذیرش آتش‌بس فشار می‌آورند، ادامه داد: تا امروز هیچ برگ برنده‌ای روی میز مذاکرات جز طرح مصر نیست که فقط می‌خواهند مقاومت یک طرفه اعلام آتش بس کند تا بعد ببینند خواسته فلسطینی‌ها چیست، این درست نیست، لذا این طرح کم ارزش است و ما زندگی با کرامت و عزت می‌خواهیم.  
 
نخاله با اشاره به اینکه، ما شرایط تحمیلی صهیونیست‌ها را قبول نمی‌کنیم، افزود: مردم غزه که نه آب خوردن، نه دارو، نه غذا و نه حتی مواد اولیه بهداشتی و پزشکی دارند، تصمیم به مقاومت گرفته‌اند تا هر طور شده این محاصره شکسته شود.  
 
وی با بیان اینکه آ‌نها می‌خواهند مقاومت یک طرفه آتش‌بس کند، خاطرنشان کرد: ملت فلسطین خواستار زندگی با عزت و با کرامت هستند.
 
معاون دبیرکل جهاد اسلامی با بیان اینکه چرا کشورهای غربی فقط به حقوق صهیونیست‌ها توجه می‌کنند، گفت: چرا حقوق ملت فلسطین را نادیده می‌گیرند؟
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه مقاومت چگونه می‌خواهد به این دسته از تجاوزات رژیم صهیونیستی پایان دهد، تصریح کرد: اگر حقوق ملت فلسطین لحاظ نشود، به ادامه مبارزات خود برعلیه صهیونیست‌ها ادامه خواهیم داد.  
 
وی در ادامه با تاکید بر اینکه محاصره ظالمانه باید در غزه متوقف شود گفت: همیشه بازیگر اصلی خود صهیونیست‌ها بودند، ولی در سال ۲۰۰۶ حزب الله توانست ابهت نظامی ارتش صهیونیستی را خرد کند، کاری که سال ۲۰۰۸ در فلسطین تکرار شد و سال ۲۰۱۲ هم که آن‌ها تجاوز کردند، ما باز مقاومت کردیم.  
 
نخاله با اشاره به اینکه مقاومت فلسطین آتش بس یک طرفه را رد می‌کند، تصریح کرد: دور از انصاف است که انسان‌ها را در غزه اینگونه مورد کشتار قرار می‌دهند. 

** مقاومت توانایی‌های خود را به رخ ماشین جنگی صهیونیستی می‌کشد
 
معاون دبیرکل جهاد اسلامی با اشاره به اینکه مقاومت توانایی‌های خود را به رخ ماشین جنگی صهیونیستی می‌کشد، اضافه کرد: تا ماه‌ها اگر این جنگ ادامه یابد هراس نداریم و نخواهیم داشت، زیرا ما سرنوشت منطقه را رقم خواهیم زد.  
 
وی با اشاره به اینکه ملت فلسطین چاره‌ای جز مقاومت ندارد، بیان کرد: هرگز بی‌محبتی‌های همسایگان و عرب‌ها را درقبال ملت فلسطین فراموش نخواهیم کرد.  
 
معاون دبیرکل جهاد اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه عامل باعث تغییر موازنه قدرت در میدان نظامی شده است، افزود: از خداوند خواستار مدد و یاری هستیم، زیرا ما مخالف ذلت هستیم.  
 
وی با بیان اینکه ما زیاده‌خواه نیستیم زیرا به خدا، اسلام و حقیقت ایمان داریم اضافه کرد: در سالهای گذشته از کشورهای دیگر کمک می‌گرفتیم، اما اینک خودکفا شده‌ایم و فناوری و تکنولوژی را از برادران ایرانی و حزب الله دریافت کردیم.  
 
نخاله با بیان اینکه موشک‌های مقاومت دست ساز است، اظهار داشت: ما به یاری خدا پیروزی را رقم خواهیم زد.  

وی درباره وضعیت مردم کرانه باختری رود اردن هم گفت: امیدواریم آن‌ها هم روزی به سلاح دسترسی داشته باشند و بتوانند در مقابل رژیم صهیونیستی مقاومت کنند.  
 
امروز ارتش صهیونیستی در کرانه باختری حضور دارد و هر وقت که بخواهد وارد خانه مسلمانان می‌شود.  
 
نخاله افزود: مردم فلسطین با کمک رهبری معظم انقلاب اسلامی ایران، تا رسیدن به حقوق حقه خود درمقابل رژیم غاصب صهیونیستی ایستادگی کنند.  
 
معاون دبیرکل جهاد اسلامی گفت: بیش از ۶۶ سال است که مردم فلسطین تحت ظلم و ستم رژیم غاصب نژادپرست اسرائیل قرار دارند و بیش از ۲۲ سال است که مذاکرات صلح شروع شده، اما همچنان این مسلمانان و مردم فلسطین هستند که در طول مذاکرات امتیاز داده‌اند.  
 
** تنها راه ایستادگی در مقابل این رژیم نژادپرست، مقاومت و ایستادگی است
 

وی افزود: در مقابل، حدود یک دهه است که مقاومت در برابر این رژیم غاصب شروع شده است و همه دنیا ثمرات و معجزات آن را دیده‌اند، بنابراین تنها راه ایستادگی در مقابل این رژیم نژادپرست، مقاومت و ایستادگی است.  
 
معاون دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین اظهار داشت: در حالی که مردم غزه در محدوده جغرافیایی کوچکی محاصره شده‌اند و از هر چهار جهت زمینی و از طریق هوایی زیر آتش صهیونیست‌ها قرار دارند، اما هر روز قوی‌تر می‌شوند چون معتقدند مذاکرات هیچ حقی را به ما برنگردانده است.  

وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل مقاومت مردم فلسطین به مسئله کرامت انسانی باز می‌گردد، چرا که کرامت انسانی به شما اجازه نمی‌دهد نظاره‌گر ظلم به سالخوردگان، زنان و کودکان باشید.  
 
نخاله با اشاره به اینکه، ما با مقاومت خود به جهانیان نشان خواهیم داد که از سرزمین مادری خود تا آخرین قطره خون دفاع می‌کنیم، گفت: بیت‌المقدس خانه ما است و ما تا رسیدن به پیروزی با تمام قوا و تا پای جان، خواهیم جنگید.  
 
وی درباره طرح آتش‌بس یکجانبه اظهار داشت: آتش بس یکجانبه امکان ندارد. آن‌ها می‌خواهند به ما فشار بیاورند تا ما از حقوق خود عقب نشینی کنیم، چرا اروپاییان یا سایر کشورهای اسلامی، فقط به حقوق صهیونیست‌ها اهمیت می‌دهند و آن را در نظر می‌گیرند؟  
 
** تا زمانی که محاصره غزه پایان نیابد به جنگ ادامه خواهیم داد

معاون دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین افزود: ما می‌خواهیم به خواسته‌هایمان پاسخ درستی داده شود و تا زمانی که محاصره غزه پایان نیابد به جنگ ادامه خواهیم داد.  
 
نخاله افزود: بیش از یک و نیم میلیون نفر در شرایطی در غزه زندگی می‌کنند که به کمترین امکانات زندگی دسترسی ندارند، اما هر روز مصمم‌تر می‌شوند و مقاومت جان بیشتری می‌گیرد.  
 
وی در ادامه گفت: مقاومت فلسطین بار‌ها توانسته است توان خود را به رخ تجهیزات نظامی و سلاح‌های سنگین صهیونیست‌ها بکشاند و آن‌ها را غافلیگر کند، بنابراین ما ترسی از طولانی‌تر شدن این جنگ نداریم.  
 
معاون دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین افزود: تا این لحظه، ارتش صهیونیستی نتوانسته است به اندازه یک متر هم وارد غزه شود و هر وقت اراده کرده این کار را انجام دهد، ده‌ها کشته و صد‌ها زخمی داده است.
 
وی با اشاره به اینکه، بیمارستان‌ها و مدارس سازمان ملل و حتی مساجد غزه هم از دست حملات رژیم صهیونیستی در امان نیست ادامه داد: آن‌ها آب و برق را هم به روی مردم قطع می‌کنند بطوری که امروز غزه مثل کربلا شده است.  
 
وی گفت: اگر چه ما سلاح‌های کمتری نسبت به صهیونیست‌ها داریم اما ۶۰۰ هزار صهیونیست مهاجر امروز از ترس موشکهای ما در زیر زمین‌ها زندگی می‌کنند و اقتصاد اسراییل تحت تاثیر این شرایط در حال نابودی است.  
 
معاون دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه، چه انتظاری از امت اسلامی در روز جهانی قدس دارید: همه مسلمانان باید یاد بگیرند که باید بر اختلافات حاشیه‌ای پیروز شوند.  
 
نخاله با بیان اینکه، روزهای آینده نشان خواهد داد که مردم فلسطین وحدت دارند و در برابر این رژیم گزینه مقاومت را انتخاب می‌کنند خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده است که مذاکره با رژیم صهیونیستی فقط وقت تلف کردن است و این‌ها زبانی جز گلوله و فشنگ و تفنگ نمی‌شناسند ما هم می‌جنگیم تا پیروز شویم.  
 
وی افزود: فتنه‌ها ساخت صهیونیست‌ها و استعماران است پس باید برای مقابله با آن‌ها پرچم اسلام را سرافراز نگه داریم.  
 
** روز قدس روز مبارک و یوم الله است
 

نخاله افزود: روز قدس روز مبارک و یوم الله است. ملت‌های عربی و اسلامی هم باید وحدت داشته باشند و برای فلسطین و قدس بیرون بیایند، به خاطر انسانیت، مقدسات انسانی بیایند و حمایت کنند.  
 
وی گفت: خود بیرون آمدن در خیابان‌ها به ما کمک می‌کند که بتوانیم بیشتر و قوی‌تر در برابر صهیونیست‌ها مقابله کنیم و به ما امید می‌دهد که امت اسلامی به فکر ماست و از ما حمایت می‌کند.  
 
معاون دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه اگر مردم در روز جهانی قدس به خیابان‌ها نیایند یعنی مخالف فلسطین و امت اسلامی هستند خاطرنشان کرد: باید یک صدا و یک نفس از طرح‌های رژیم صهیونیستی اعلام انزجار کرد.  
 
** امت اسلامی باید در روز جهانی قدس با ملت فلسطین اعلام همبستگی کنند
 
نخاله با اشاره به اینکه،‌ ای ملت‌ها روز جهانی قدس روز پیروزی شما است، گفت: باید به خاطر انسانیت و مقدسات اسلامی دست مقاومت را بگیریم و حداقل از آن‌ها حمایت رسانه‌ای و سیاسی کنیم.  
 
معاون دبیرکل جهاد اسلامی با بیان اینکه امت اسلامی باید در روز جهانی قدس با ملت فلسطین اعلام همبستگی کنند، خاطرنشان کرد: باید یک صدا فریاد زد و آرمان‌ها را احیا کرد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: معاون ، دبیرکل ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار