بر اساس نتایج مطالعات اخیر حدود 75 در صد زنان به ویژه در دوران بارداری به عارضه پوستی آنژیوم عنکبوتی مبتلا می‌شوند.

حمیدرضا خیاطی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: زنان در دوران بارداری ممکن است به مشکلاتی پوستی مختلفی دچار شوند که از جمله این مشکلات آنژیوم عنکبوتی است.

وی افزود: آنژیوم عنکبوتی یک برجستگی قرمز رنگ به اندازه سرسنجاق بوده که دارای یک قسمت مرکزی است و از اطراف آن عروق خونی متسع به شکل شعاعی خارج می‌شود.

خیاطی با اشاره به اینکه آنژیوم عنکبوتی می‌تواند در تمام افراد دیده شود تاکید کرد: براساس نتایج مطالعات اخیر حدود 75 درصد زنان به ویژه در دوران بارداری به عارضه پوستی آنژیوم عنکبوتی مبتلا می‌شوند.

وی یادآور شد: عارضه پوستی آنژیوم عنکبوتی که در زنان باردار شیوع بالایی دارد پس از گذشت چند هفته تا چند ماه پس از دوران بارداری برطرف می‌شود.

خیاطی خاطر نشان کرد: البته برطرف شدن آنژیوم عنکبوتی پس از دوران بارداری به این معنی نیست که فرد تا آخر عمر خود دیگر به این عارضه پوستی دچار نمی‌شود.

وی گفت: قبل و پس از دوران بارداری احتمال ابتلا به عارضه آنژیوم عنکبوتی تا حدودی کمتر است اما به هر ترتیب این عارضه شیوع بالایی در زنان دارد و ممکن است چندین ماه بر فرد مبتلا عارض شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار