کتابی که ادعای صهیونیست‌ها در خصوص فلسطین را بی‌اساس نشان می‌دهد

کتاب" تا فراموش نکنیم"، "اثر ولید الخالدی" ادعاهای صهیونیستها در خصوص فلسطین را بی‌اساس نشان می‌دهد.

به گزارشخبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ موضوع فلسطین از جمله موضوعات مهمی است که در کتابهای مختلفی به آن  پرداخته می‌شده این کتابها گاه ادبیات فلسطین، گاه تاریخ این سرزمین را بیان می‌کنند.
 
کتاب "سمیع القاسم و شعر معاصر فلسطین" نوشته " حسین ابویسانی" به شعر فلسطین و مقاومت می‌پردازد .سمیع القاسم شاعر معاصر فلسطین پس از "‌محمود درویش"‌به عنوان دومین شاعر بزرگ فلسطینی شناخته می‌شود.

 نویسنده در کتاب "سمیع القاسم و شعر معاصر فلسطین" در بخش سوم کتاب خود به زندگینامه آثار ویژگی‌های کلی اشعار وی طرح‌های شعری سه‌گانه در انقلاب سمیع، عقاید، رمز و رمزگرایی، فرهنگ عامیانه، موسیقی شعر و ترجمه فارسی چند قصیده از سمیع می‌پردازد.

"کتابشناسی تفضیلی فلسطین" اثر "‌علیرضا سلطانشاهی" که توسط مرکز مطالعات فلسطین به چاپ رسیده است به ذکر و معرفی کتابهای فارسی چاپ خارج از کشور درباره فلسطین می‌پردازد.

کتاب "تا فراموش نکنیم" اثر "ولید الخالدی" فلسطین و سوابق تمدنی روستاهایی آن را بیان می‌کند این کتاب به راحتی تمام ادعاهایی را که امروزه صهیونیستها مطرح می‌کنند را بی‌پایه و اساس جلوه می‌دهد.
 
کتاب "سیری در تاریخ فلسطین" اثر "‌علی سپهری اردکانی" به مسئله فلسطین می‌پردازد دراین کتاب مروری کوتاه بر تاریخ فلسطین از آغاز تا امروز می‌شود و به موضوعات چون " موقعیت خاورمیانه" ،‌ "اسکان یهودیان در فلسطین" ، "اعلامیه بالفور"، " تقسیم فلسطین" ، " جنگ ‌اول اعراب و اسرائیل" و "‌جنگهای بعدی اعراب و فلسطین" ، " جنگ اسرائیل با اردن و سوریه" ، " آغاز سازش" ، " صلح کمپ دیوید"‌، حزب‌الله" ، " سازمان آزادی بخش فلسطین" ، اخوان المسلمین" ، "جهاد اسلامی"،‌ "‌حماس" ، "‌تشکیل دولت خود گردان فلسطین" ، "دیوار حائل" ، "نقشه راه" و " ایران انقلاب اسلامی و انقلاب فلسطین " می‌پردازد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بارون پور
۰۱:۳۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۳
با سلام وبا تشکر از سایت خوبتون لطفا اگر مقدور هست این کتاب رو برام ایمیل کنید
آخرین اخبار