به بهانه جمعه آخر ماه رمضان،

روز قدس، روز احیای اسلام

امروزه اغلب مسلمانان در کشورهای مختلف اسلامی و حتی غیراسلامی نسبت به مسأله فلسطین، حساسیت خاصی دارند و در حقیقت، مسأله فلسطین را مربوط به کل اسلام می‌دانند و همین مساله در مقاطع مختلف و موارد گوناگون می‌طلبد همه انسان‌های آزاده جهان بخصوص مسلمانان به فلسطینیان کمک کنند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، مساله حائز اهمیت این که مسلمانان با اقدامات و راهکارهای خود بتوانند یک جریان فکری قوی ایجاد کنند که به مسأله فلسطین به مثابه یک موضوع اولویت‏دار در جهان اسلام نگاه شود و حساسیت صرفا به زبان و گفتار نباشد.

متاسفانه امروزه یکی از ترفندهای خطرناک اشغالگران و صهیونیست‏ها و هم‏پیمانان آنها این است که وانمود کنند مسأله فلسطین، یک مسأله عربی است. پس می‌طلبد بزرگان جهان اسلام، این خطر بزرگ را گوشزد کنند که قضیه فلسطین، قضیه‌ای عربی نیست، بلکه به کل جهان اسلام مربوط است و حتی از این بالاتر، فلسطین، موضوعی انسانی است و تمام انسان‏های آزاده جهان باید به کمک مردم مظلوم فلسطین بیایند.

بدون تردید، فلسطین، قلب عالم اسلام به شمار می‌رود و می‌توان براساس دیدگاه‌های عالمان بزرگی که به مقابله با اسرائیل برخاسته بودند، مسأله فلسطین را مقابله کل شرک با کل اسلام ‏دانست و به این دغدغه مهم آنها اشاره کرد که اگر فلسطین نجات پیدا نکند، در آینده، فلسطین‏های دیگری خواهیم داشت؛ چنان که علمای بزرگی در جهان اسلام نسبت به این مساله هشدار داده بودند. برخی بزرگان همچون علامه کاشف الغطاء، اسرائیل را همچون میکروبی می‏دانست که باید نابود شود وگرنه دیگران را نابود خواهد کرد.

وی بشدت مخالف مذاکره به‌عنوان راه‌حل مشکل فلسطین بود و می‏گفت این وعده‏ها صرفا یک بازی سیاسی است که صهیونیست‏ها در حال اجرای آن هستند. از نگاه وی، صهیونیست‏ها مطرودین جهان هستند که کسی تاب تحمل آنها را ندارد. به همین دلیل، آمریکا و انگلیس برای این‌که از شر آنها خلاص شوند، آنها را به جان فلسطینی‏ها و مسلمانان انداخته‏اند و اگر اسرائیل، یعنی این فرزندخوانده آمریکا و انگلیس پیروز شود، به فلسطین هرگز اکتفا نمی‌کند و به عراق، عربستان و دیگر کشورهای اسلامی هم دست‌اندازی خواهد کرد.

امروزه بر همگان آشکار شده است آمریکا در رابطه با قضیه فلسطین به اسرائیلی‏ها کمک‏های نقدی می‏کند و اسلحه فراوان در اختیار آنها می‏گذارد، اما در مورد کشورهای عربی بجز وعده توخالی، هیچ چیز به آنها نمی‏دهد و اگر هم اسلحه‏ای به کشورهای عربی می‏دهد، به این شرط است که با اسرائیل نجنگند. آمریکا تنها برای این به کشورهای عربی اسلحه می‏فروشد که با هم بجنگند. در این مقطع به نظر می‌رسد مسلمانان باید اهمیت روز قدس را بیشتر درک کنند و با همدلی و همیاری همدیگر، با مقابله با این غده سرطانی در جهان اسلام برخیزند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار