روسیه امروز در مورد پیشنهاد آمریکا درباره استقرار بخش هایی از سپر دفاع موشکی در خاک کره جنوبی ابراز نگرانی و اعلام کرد این اقدام می تواند باعث تحریک مسابقه تسلیحاتی در این منطقه شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل ازخبرگزاری آلمان؛ فرمانده ارتش آمریکا مستقر در کره جنوبی ماه گذشته اعلام کرد وی به منظور مقابله با تهدیدهای نظامی کره شمالی، پیشنهاد استقرار سامانه پیشرفته دفاع موشکی موسوم به تاد (THAAD) را به این کشور مطرح کرده است.
وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد :« چنین اظهارات مقامات آمریکایی موجب نگرانی است.»
در این بیانیه آمده است :« این تحولات به ناچار تاثیر منفی در زمینه موقعیت راهبردی در این منطقه به همراه خواهد داشت و می تواند به تحریک در مسابقه تسلیحاتی در منطقه شمال شرق آسیا بیانجامد.»
به دلیل بحران در اوکراین، روسیه روابط خود را با واشنگتن به پایین ترین سطح آن از دوره جنگ سرد کاهش داده است. مسکو بر مخالفت خود با طرح آمریکا جهت استقرار سپر دفاع موشکی در خاک اروپا تاکید می کند. روسیه معتقد است این اقدام می تواند زرادخانه های هسته ای این کشور را تهدید کرده و باعث تغییر موازنه قدرت در منطقه شود.
 آمریکا بررسی ها و مطالعاتی را به منظور تعیین مکان های احتمالی جهت استقرار آتشبارهای سامانه دفاع موشکی تاد انجام داده ولی تاکنون هیچ تصمیم نهایی در این زمینه گرفته نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار