یک منبع روس خبر داد:

آغاز تحویل بالگردها و هواپیماهای جنگی روسیه به عراق

در حالی که وزیر دفاع عراق به منظور گفتگو درباره همکاری های نظامی با روسیه عازم مسکو شده است، یک منبع روس روز پنجشنبه اعلام کرد مسکو تحویل بالگردها و هواپیماهای جنگی را به بغداد آغاز کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری اینترفاکس به نقل از یک منبع صادرات نظامی روسیه گزارش داد اجرای برخی قراردادها با عراق آغاز شده است و عملی خواهد شد.

این منبع با اشاره به اینکه تحویل بالگردهای جنگی ام آی - 35 Mi - 35 و جنگنده‌های سوخو - 25 Su - 25 آغاز شده است، خاطر نشان کرد بغداد همچنین قراردادهایی درباره بالگردهای ام آی - 28 Mi - 28 و سامانه ضد هوایی سیار پانتسیر - اس یک Pantsir - S1 دارد.

"ایلیا موگونف" سفیر روسیه در بغداد پیشتر اعلام کرده بود همه هواپیماهای سوخو تا پایان تابستان به عراق تحویل داده خواهد شد.

عراق و روسیه سال 2012 قراردادهایی را در مجموع به مبلغ سه میلیارد و 100 میلیون یورو برای تحویل 36 فروند بالگرد ام آی - 28 و 48 سامانه پانتسیر امضا کردند. قراردادهایی نیز درباره تحویل شش فروند بالگرد ام آی - 35 و شش تا 10 فروند سوخو - 25 بین دو کشور امضا شده است.

در حالی که عراق با تروریست‌های داعش رو به رو است، مقامات عراقی روز چهارشنبه از سفر "سعدون الدلیمی" وزیر دفاع این کشور به مسکو برای گفتگو درباره همکاری نظامی بین دو کشور خبر دادند. ژنرال محمد عسگری از مقامات وزارت دفاع به خبرگزاری فرانسه گفت: دلیمی با وزیر دفاع روسیه و دیگر مقامات این کشور درباره خرید سلاح، تجهیزات و هواپیماهای نظامی پیشرفته گفتگو خواهد کرد.

این منبع روس به خبرگزاری اینترفاکس اعلام کرد با توجه به تنش بین المللی مرتبط با سقوط هواپیمای مالزی در اوکراین، واشنگتن احتمال دارد عراق را برای لغو قراردادها با روسیه تحت فشار قرار دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار