نماینده جنبش حماس در ایران گفت: این جنبش،‌ علاوه بر پیشرفت‌ در زمینه موشک‌های هوائی، زمینی وسلاح‌های دریایی به تکنولوژی هواپیمای بدون سرنشین نیز دست یافت.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ "نماینده جنبش حماس در ایران" در حاشیه نشست بررسی ابعاد حقوقی و رسانه‌ای حوادث غزه در مصاحبه اختصاصی با باشگاه خبرنگاران گفت: مقاومت در جریان رویارویی و مقابله‌اش با رژیم صهیونیستی توانست تجربه‌های خوبی را کسب و از تجربه‌‌های نظامی کشورهای اسلامی بویژه ایران استفاده شایسته‌ای کند.

خالد قدومی تصریح کرد: ما این توان موشکی را که دریافت کردیم پیشرفته‌تر کرده و برد و تاثیرگذاری آن را به چند برابر افزایش دادیم و در حال حاضر این تجهیرات در غزه ساخته می‌شود.

وی با اشاره به موشک‌باران تل آویو، حیفا، دمونا و قدس توسط جنبش حماس خاطرنشان کرد: فناوری اولیه این موشک‌ها بردی معادل 50 کیلومتر بود و با پیشرفتی که حاصل شد توانست بین 75 تا 85 کیلومتر پرتاب شود و به اهداف مورد نظر اصابت کند.

وی افزود: ابتدا، سَر جنگی این موشک‌ها 50 کیلوگرم بود، و الان به 150 کیلوگرم رسیده است.

قدومی با بیان اینکه علاوه بر پیشرفت‌ در زمینه موشک‌های هوائی و زمینی، در سلاح‌های دریایی هم پیشرفت‌هایی داشته‌ایم؛ اظهار داشت: حالا هواپیماهای بدون سرنشین هم داریم و حتی در فضای مجازی و سایبری هم پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای به دست آورده‌ایم و خدا را شاکریم که در حین مقاومت و پایداری توانسته‌ایم از زمین و هوا ضربات سنگینی به دشمن وارد کنیم.

نماینده جنبش حماس در ایران، با تاکید بر اینکه این جنگ بسیار نابرابر است، گفت: رژیم صهیونیستی با تسلیحات نظامی شامل هواپیماهای F16  ، موشک‌های پیشرفته و غیره وبا پشتیبانی اروپا و آمریکا، به راحتی می‌توانند اهداف نظامی را از غیرنظامی تشخیص و مورد هدف قرار دهند.


وی در پایان تصریح کرد: دقت نشانه‌گیری موشک‌های ما هنوز به اندازه موشک‌های دشمن نرسیده و در مقطع کنونی از جنگ‌های کلاسیک سخن به میان نیست و جنگی که وجود دارد، در رده جنگ‌های نامنظم و چریکی است و ما هنوز به موشک‌های هوشمند و کنترل از راه دور دست نیافته‌ایم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار