شیراز/

۳۰۰ مرکز بهداشتی درمانی استان فارس عضو شبکه جامع سلامت می‌شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از عضویت ۳۰۰ مرکز بهداشتی درمانی فارس در شبکه جامع و همگانی سلامت خبر داد و گفت: اجرای برنامه پزشک خانواده شهری در فارس، زیرساخت مناسبی برای اجرای شبکه جامع سلامت در استان را فراهم کرده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، محمد هادی ایمانیه در آیین گرامیداشت دومین سالروز راه‌اندازی برنامه پزشک خانواده شهری استان فارس، اظهار کرد: در این مراکز علاوه بر پزشکان خانواده، روانشناس بالینی، کارشناس تغذیه و مددکار نیز به ارائه خدمات سلامت می‌پردازند.

وی افزود: برای هر شهرستان استان نیز یک پایگاه و برای شیراز 10 پایگاه سلامت دهان و دندان در نظر گرفته شده است و با بازسازی و نوسازی سخت افزاری مراکز بهداشتی درمانی استان، به تدریج تا پایان امسال تمام مراکز به شبکه جامع و همگانی سلامت می پیوندند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز غربالگری انواع بیماری‌ها و سلامت محوری در زمینه سلامت جسمی، روحی، معنوی و اجتماعی افراد را از جمله اهداف راه‌اندازی این شبکه دانست و ادغام برنامه‌های غربالگری و سلامت محور مانند غربالگری دانش‌آموزان در بدو ورود به مدرسه که هم اکنون در حال انجام است، همچنین سلامت مادران، کودکان، سالمندان و انواع بیماری‌ها را از جمله اهداف دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه تغییر نگاه از درمان محوری به سلامت محوری برشمرد.

ایمانیه با اشاره به زیرساخت‌های در دست بررسی برای اجرای بهتر برنامه پزشک خانواده شهری نیز، گفت: کوریکولوم دانشجویان پزشکی هم اکنون برای اعمال تغییر و بازنگری در راستای همسویی با برنامه پزشک خانواده شهری در دست بررسی بوده و رضایت بیش از نیمی از مردم استان فارس از اجرای برنامه نیز در نظرسنجی‌ها اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: بررسی نسخه‌های پزشکان خانواده حاکی از کاهش در تعداد داروی نسخه‌ها، همچنین تجویز آنتی بیوتیک، استروئیدها، داروهای تزریقی و مسکن ها بوده که گام موثری در تغییر از درمان محوری به سلامت محوری است.

‌انتهای پیام/ م

منبع: تسنیم
برچسب ها: شیراز ، بهداشتی ، درمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.