کرمان/

نقش 56 درصدي موتورسواران در تصادفات فوتي درون شهري كرمان

ریيس پليس راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي كرمان گفت: در سه ماهه نخست امسال، راكب و يا تركنشين موتورسيكلت ها در تصادفات منجر به فوت شهرهاي استان کرمان ، 56 درصد نقش داشته اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان و بنا به اعلام پايگاه خبري پليس، سرهنگ مسعود غفوريان افزود: در حوادث رانندگي دو نوع گزارش اعلام می شود که يکي گزارش کشته شدگان تصادفات رانندگي بر اساس اعلام پزشکي قانون و دیگری بر اساس تعداد کشته‌شدگان در صحنه است.

وي خاطرنشان کرد: در زمينه فوت‌شدگان تصادفات بر اساس اعلام پزشکي قانوني در مقايسه کلي بين سه ماه نخست امسال نسبت به سه ماه پارسال ، در مجموع يک نفر در درون شهرهاي استان کرمان کاهش تلفات داشته‌ايم.

رئيس پليس راهور استان تصریح كرد: در سه ماه نخست امسال 51 کشته و در سه ماه ابتدای پارسال 52کشته در حوادث درون‌شهري استان کرمان داشته ايم که بدین ترتیب تقريباً دو درصد کاهش تلفات درون شهري در استان کرمان اتفاق افتاده است.

سرهنگ غفوريان با اشاره به اينکه شهرستان کرمان بيشترين کاهش کشته‌هاي درون شهري نسبت به سال قبل را داشته است، یادآور شد: شهرستان رفسنجان بيشترين افزايش را در زمينه فوت‌شدگان حوادث رانندگي درون‌شهري به خود اختصاص داده است.

ریيس پليس راهنمايي و رانندگي استان کرمان گفت: در سه ماه نخست پارسال 56 فقره تصادف فوتي در صحنه تصادف رخ داده که طی امسال اين آمار به 39 فقره تصادف فوتي در صحنه رسيده است.

سرهنگ غفوریان افزود: طی امسال 17 فقره کاهش تصادف منجر به فوت داشته‌ايم که نسبت به سال قبل 30 درصد کاهش تصادفات فوتي در صحنه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: حوادث رانندگي منجر به جرائم در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه ی پارسال 35 درصد افزايش داشته و تعداد مجروحان نیز 35 درصد نسبت به سه ماه نخست پارسال افزايش داشته است.

سرهنگ غفوریان تصریح کرد: در صحنه تصادفات 2 هزار و 26 نفر مصدوم داشته‌ايم که براي آنها درکلانتري‌هاي استان کرمان پرونده تشکيل شده است.

ریيس پليس راهنمايي و رانندگي استان کرمان گفت: در حوادث رانندگي حادثه‌ساز مانند: نبستن کمربند ايمني، سرعت غير مجاز، سبقت به چپ و... در مجموع نسبت به سه ماه نخست پارسال 28 درصد افزايش برخورد در سراسر استان کرمان داشته‌ايم و در سايرتخلفات مانند: پارک دوبل، سد معبر، ورود کاميون به شهر و... نسبت به سه ماه نخست پارسال23 درصد افزايش برخورد صورت گرفته است.

سرهنگ غفوريان با اشاره به اينکه در مجموع کل اخطاريه ی صادر شده براي رانندگان متخلف 26 درصد نسبت به پارسال افزايش داشته ، افزود: در مجموع 55 درصد کل برگه‌هاي جريمه‌هاي صادر شده طی امسال مربوط به تخلفات حادثه‌ساز است.

وي خاطرنشان کرد: در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه ی پارسال 30 درصد توقيف خودرو و 10 درصد افزايش توقيف موتورسيکلت را در استان کرمان شاهد بوده ایم.

ریيس پليس راهنمايي و رانندگي استان کرمان به آمار فوت شدگان در صحنه تصادف اشاره و تصریح کرد: 47 درصد فوت شدگان عابر پياده بوده‌اند و شش درصد فوت شدگان به علت واژگوني وسيله نقليه با شئ ثابت جان خود را از دست داده‌اند.

سرهنگ غفوریان یادآور شد: 59 درصد کساني که فوت کرده‌اند حوادث آنها در مسير اصلي رخ داده است و 41درصد در مسيرهاي فرعي جان خود را از دست داده‌اند.

وي گفت: افرادي که بين 18 تا 29 سال دارند با 26 درصد، بيشترين کساني بوده اند که جان خود را در حوادث رانندگي از دست داده اند.

سرهنگ غفوریان افزود: 91 درصد فوت‌شدگان حوادث رانندگي آقايان و 9 درصد خانم‌ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: 47 درصد کساني که جان خود را در حوادث رانندگي در سه ماه نخست امسال از دست داده اند ، عابر پياده ، 32 درصد راننده يا سرنشين موتورسيکلت يا دوچرخه، 9 درصد رانندگان ساير وسايل نقليه و سه درصد سرنشين وسايل نقليه ديگر به غير از موتورسيکلت و دوچرخه بوده‌‌اند.

سرهنگ غفوريان تصریح کرد: 56 درصد از تمام کساني که جان خود را از دست داده‌اند يا ترک‌نشين ياراننده موتورسيکلت بوده‌اند.

وي يادآور شد: مهم‌ترين معابر درون شهري استان کرمان بر اساس فوت افراد: بلوارشهيد صدوقي کرمان، بلوار امام رضا (ع) شهر کرمان، خيابان خواجو سيرجان، بلوار امام رضا (ع) رفسنجان، بلوار هليل جيرفت و بلوار خليج فارس بم محسوب مي‌شوند.

وی گفت: بر اساس وقوع تصادفات در سه ماه نخست امسال در مجموع يک هزار و 660 فقره تصادفات فوتي و جرحي در استان کرمان رخ داده که 39 فقره تصادفات فوتي در صحنه و يک هزار و 621 فقره جرحي بوده است.

سرهنگ غفوريان افزود: 41 نفر در صحنه تصادفات فوت کرده‌اند و دو هزار و 26 نفرمصدوم و بستري شدند.

وي خاطرنشان کرد: 65 درصد این تصادفات بر اثر برخورد حداقل دو يا چند وسيله نقليه با يکديگر ، 27 درصد عابرپياده، سه درصد شئ ثابت، و پنج درصد واژگوني در شهرهاي استان کرمان رخ داده است.

سرهنگ غفوريان تصریح کرد: در 56 درصد از حوادث رانندگي موتورسيکلت‌سواران يک طرف تصادفات بوده‌اند که15 نفر از اين موتورسيکلت‌سواران جان خود را در صحنه حادثه از دست دادند و سهم آنها 38 درصد از همه کشته‌شدگان در صحنه است.

ریيس پليس راهنمايي و رانندگي استان کرمان یادآور شد: توجه نکردن به جلو با ثبت 30 درصد ، رعايت نکردن حق تقدم با ثبت 24 درصد و توانايي نداشتن در کنترل وسيله نقليه با ثبت 13 درصد، بيشترين علل وقوع تصادفات در شهرهاي استان کرمان است.

سرهنگ غفوريان گفت: پرحادثه‌ترين ساعات در شهرهاي استان کرمان که منجر به تصادف و فوت شده اند بين ساعت 16 بعد از ظهر تا ساعت 20 شب با 32 درصد و همچنین بين ساعت 12 تا 16 با 23 درصد کشته‌شدگان بوده اند.

سرهنگ غفوريان افزود: مهم‌ترين شهرها از نظر وقوع تصادفات بعد از کرمان به ترتيب شهرهاي سيرجان،رفسنجان، بم و جيرفت هستند.

وي خاطرنشان کرد: در سه ماه نخست امسال 187 جلد گواهينامه افرادي که از حد حساب نمره منفي گذشته ، توقيف شده‌اند.

سرهنگ غفوریان تصریح کرد: يک هزار و 451 دستگاه خودرو هم در استان که جرائم آنها از يک ميليون تومان بيشتر بوده است ، توقيف شده‌اند./ز


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.