نهاوندیان در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:

شاهد گام نخست حرکت بخشی برنامه ششم توسعه در هفته دولت خواهیم بود

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به آخرین وضعیت لایحه برنامه ششم توسعه گفت: امید ما این است با آغاز هفته دولت در شهریور شاهد گام نخست در حرکت بخشی در رابطه با برنامه ششم باشیم.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران؛ محمد نهاوندیان در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این پرسش باشگاه خبرنگاران مبنی براینکه لایحه برنامه ششم در چه وضعیتی است، گفت: خوشبختانه دولت به موقع حرکت‌های اولیه را آغاز کرده است.  
 
وی افزود: یک طرح اولیه از سوی معاونت برنامه‌ریزی در دولت ارایه شد.
 
رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان این که شوراهای بخشی و منطقه‌ای تشکیل خواهد شد ،گفت: تا پایان سال یک پیش‌نویس اولیه از مباحث فرابخشی و بخشی ارائه خواهد شد.  
 
نهاوندیان تاکید کرد: امید ما این است با آغاز هفته دولت در شهریور شاهد گام نخست در حرکت بخشی در رابطه با برنامه ششم باشیم.  
 
وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص روز قدس گفت: مردم هر زمان نشانه‌ای از تحرکات بیشتر دشمن صهیونیستی ببینند طبعا واکنش هوشمندانه لازم را نشان خواهند داد.  
 
وی افزود: در ماه رمضان شاهد تعرضات غیرانسانی در غزه بودیم و طبعا این اتفاق مردم مسلمان و آزاده دنیا به وی‍ژه  ایران اسلامی را متوجه ضرورت یک واکنش جدی  کرده است.
 
نهاوندیان ادامه داد: پیش‌بینی ما این است شاهد حضور قوی همه کشورها از جمله ایران اسلامی در روز قدس باشیم.  
 
رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: با توجه به دعوت رئیس‌جمهور و این که جنایات غزه بر روی زنان، دختران و کودکان است شاهد حضور گسترده زنان، کودکان و دختران در روز قدس باشیم.  
 
وی خاطر نشان کرد: پیش‌بینی ما این است پیام روز قدس انزجار نسبت به رفتارهای غیرانسانی صهیونیست‌ها باشد.  
 
نهاوندیان در خصوص ثبات در بازار اقتصادی نیز گفت: فعالان اقتصادی ما بیش از هر کس دیگری آرامش و پیش‌بینی پذیری را در بازارهای ایران  احساس می‌کنند.  
 
وی افزود: هیچ هدیه‌ای برای فعالان اقتصادی از سوی دولت بهتر از این نیست که محیط کسب و کار را محیط قابل محاسبه و قابل پیش‌بینی و قابل برنامه‌ریزی کند.  
 
نهاوندیان اظهار داشت: بازار ارز ما را با دو سال پیش مقایسه کنید که چه التهابی بود و به چه آرامشی رسیده است.  
 
وی در خصوص سفر هیئت‌های خارجی به ایران نیز گفت: اشتیاقی که هیئت‌های خارجی برای سفر به ایران دارند یک قسمت مربوط به مباحث دیپلماتیک است و قسمت دیگر این که اقتصاد ایران را با محاسبات اقتصادی یکی از بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری می‌دانند.  
 
نهاوندیان در پایان گفت: در این رابطه هوش ایرانی از هوش خارجی بالاتر است.

انتهای پیام/
برچسب ها: ارز ، بازار ، ایتالیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار