سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: قطعنامه تصویبی شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو جانبدارانه و ضد اسرائیلی بود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، "ماری هارف" گفت: وزیر خارجه دیدارهایی در بیت المقدس و رام الله داشت.او با محمود عباس و بان کی مون و بنیامین نتانیاهو دیدار کرد.او به رایزنی خود درباره آتش بس ادامه می دهد.

وی افزود:ما قویا مخالف جلسه ویژه شورای حقوق بشر و قطعنامه آن هستیم و آن را یک طرفه می دانیم و در چارچوب اقدامات ضد اسرائیلی ارزیابی می کنیم زیرا هیچکس به موشک های حماس  توجهی نداشت.لازم است که این موضوع را به طور شفاف بیان کنم که ما در کنار اسرائیل باقی خواهیم ماند حتی اینکه به تنهایی این کار را انجام دهیم.

هارف درباره اقدام سازمان فدرال هوانوردی آمریکا در لغو پرواز به فرودگاه بن گوریون در سرزمین های اشغالی گفت:اینکه این تصمیم،تصمیمی سیاسی بوده است نادرست است.سازمان فدرال هوانوردی آمریکا این تصمیم را برای امنیت و ایمنی شهروندان آمریکایی گرفت.ما می دانیم که اسرائیلی‌ها خواهان بازگشت مسافرت‌ها به وضعیت عادی هستند اما ما از آنها می‌خواهیم که تمام تلاش خود را برای ایجاد آرامش به کار گیرند.این موضوع سبب شده که ما به دنبال آتش بس باشیم و وزیر خارجه کشورمان هم به همین دلیل در منطقه است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه گفت:ما هشدارهای مسافرتی خود را با توجه به شرایط میدانی صادر می کنیم.صدور هشدارهای مسافرتی در حیطه کاری ما قرار دارد.ما وضعیت را بررسی خواهیم کرد و سازمان فدرال هوانوردی هم می تواند ارزیابی خود را داشته باشد.

وی افزود:حماس موشک هایی در اختیار دارد که برد آنها به فرودگاه بن گوریون می رسد.در جریان درگیریهای اخیر موشک های حماس به شمال فرودگاه اصابت کرد. توانایی های ضد هوایی حماس هم مشخص شده است اما ما نمی توانیم این موضوع را تایید کنیم که آنها موشک های ضد هوایی حرارتی در اختیار داشته باشند.

وی درباره موضوع سقوط هواپیمای مالزی در اوکراین و تحقیقات درباره آن گفت:اگر به تمامی موضوع نگاه کنیم نوع موشک و جایی که از آن شلیک شده است دو موضوع کلیدی هستند.مطمئنیم که نوع موشکی که این هواپیما را ساقط کرده است از نوع sa-11بوده ا ست و ما اطمینان زیادی داریم که از ناحیه تحت کنترل جدایی طلبان روس شلیک شده است.آنها این کار را بدون همکاری روس ها انجام نداده اند.مسئوولیت این اقدام برعهده رئیس جمهور پوتین است.

هارف هم درباره اوضاع سوریه گفت:ما همیشه گفته ایم که جناح مخالف میانه رو دولت سوریه در چند جبهه می جنگد. برای ما حمایت از آنها بسیار مهم است و ما تا آنجا که بتوانیم این حمایت را بیشتر خواهیم کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار