تبریز/

پیش بینی برداشت 75 هزار تن گندم در شهرستان هشترود

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود گفت: با تواجه به تغییر شرایط آب و هوائی پیش بینی می کنیم امسال 75 هزار تن تولید گندم داشته باشیم.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، کریمی اصل در آئین شکرگزاری و جشن برداشت گندم در شهرستان هشترود گفت: گندم محصول حیاتی در دنیاست و اگر بدنبال استقلال کشورمان هستیم باید بدنبال خودکفائی در تولید گندم باشیم.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان هشترود ادامه داد: گندم به عنوان یک اهرم اقتصادی در هر کشوری به شمار می آید. امیدواریم روزی جمهوری اسلامی ایران از وارد کردن گندم بی نیاز شده و به خودکفایی برسد.

وی با بیان اینکه در شهرستان هشترود محصول غالب گندم می باشد و کل اراضی زراعی استان 85 هزار هکتار است که 7 درصد از آن متعلق به این شهرستان است اظهار کرد: در هشترود 79 هزار هکتار محصول زراعی تولید می شود که این 10 درصد از سهم استان است که از این میزان 61 هزارو 700 هکتار نیز زیر کشت گندم می باشد.

کریمی اصل تاکید کرد: در سال زراعی جاری مشکل خاصی در تامین نهاده های گندم و بذر نداشتیم و حدود 455 تن کود فسفاته نیز توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود با بیان اینکه با تواجه به تغییر شرایط آب و هوائی پیش بینی می کنیم امسال 75 هزار تن تولید گندم داشته باشیم گفت: 230 دستگاه بومی و مهاجر آماده برداشت محصولات زراعی می باشند و در این مدت 6 اکیپ کنترل ضایعات و ریزش کمباین نیز در مناطق مختلف پیش بینی شده است.

وی افزود: 2هزار تن گندم اصلاح شده در اختیار کشاورزان قرارداده شده بود که این کارآمد بودن جهاد کشاورزی هشترود را بیان می کند .

گفتنی است: در این آیین، دعا برای تولید محصول بهتر از سوی کشاورزان و مسئولان برگزار شد.
انتهای پیام/ز
برچسب ها: گندم ، برداشت ، هشترود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.