درسه ماهه نخست سال جاری یک هزار تن کشمش به ارزش 50میلیارد ریال از ملکان به خارج از کشور صادرشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، فرماندار ملکان بااشاره به اینکه این مقدار کشمش پس از فرآوری وبسته بندی به كشورهای امارات متحده عربی ، كویت،قطر ، آلمان  ، رومانی ،بلغارستان ،آذربا یجان، ارمنستان ، اكراین و روسیه صادر شده است گفت :این شهرستان از لحاظ تولید کشمش مقام اول استانی وسوم كشوری  را دارد  و7درصد کشمش کشور در این شهرستان تولید می شود و7 کارخانه سبزه پاک کنی در این شهرستان مشغول فرآوری وبسته بندی هستند .

وی خاطرنشان کرد :این تنها بخشی از صادرات کشمش این شهرستان از 7کارخانه سبزه پاک کنی موجود می باشد وبخشی دیگر از طریق کارخانه های شهرستانهای جوار صادرشده است.

اسکندرزاده با اشاره به افت شدید قیمت کشمش در سال گذشته وخسارت بیش از 80درصدی به باغات ملکان در اثر سرمازدگی خواستار توجه بیشتر مسئولین در زمینه ایجاد تسهیلات به منظور جلوگیری وکاهش خسارات در اثر سرمازدگی بهاره وبارش تگرگ شد وادامه داد:درصورت مناسب بودن شرایط لازم وکاهش بلایای طبیعی میزان تولید انگور در این شهرستان بیشتر از 250هزار تن فراتر خواهد رفت .

وی باتاکید برحمایت دولت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه احداث واحدهای فراوری کشمش افزود: شهرک صنعتی یک ودوشهرستان ملکان با شرایط ویژه وتسهیلات لازم آماده جذب سرمایه گذاری می باشد .

فرماندار ملکان با اشاره به رقابت شدید کشورهای تولید کننده کشمش خواستار ،توجه به نوع بسته بندی ورعایت استانداردهای بین الملی از طرف کارخانه های سبزه پاک کنی شد
انتهای پیام/ز
برچسب ها: صادرات ، کشمش ، ملکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.