اصفهان/

بافت هاي تاريخي و كهن اصفهان، سرمايه ارزشمند ملي است.

استاندار اصفهان گفت : بافت تاريخي و كهن اصفهان با وجود قابليت‌ها و توان بالقوه، يك سرمايه ملي به حساب مي آيد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ، رسول زرگرپور در جلسه شوراي سازمان نوسازي و بهسازي شهر اصفهان با موضوع گزارش عملكرد اين سازمان در بافت فرسوده و تاريخي كه با حضور معاون هماهنگي امور عمراني استانداري، شهردار اصفهان و ساير اعضا برگزار گرديد،‌ اظهار داشت: شناسايي محله هاي قديمي و بافت هاي با ارزش تاريخي و احياي اين مناطق از اهميت ويژه برخورداراست.

استاندار اصفهان افزود: بافت هاي كهن اصفهان به عنوان يك شهر تاريخي و پايتخت فرهنگ و تمدن ايران اسلامي جزئي از پيكره و بدنه اين شهر است و داراي ارزش هاي كالبدي، عملكردي، اقتصادي و فرهنگي است.

وي اذعان داشت: بافت هاي تاريخي و كهن اصفهان با قابليت ها و توان بالقوه‌اي كه داراست، به عنوان يك سرمايه ارزشمند ملي محسوب مي شود.

زرگرپور با بيان اينكه اين كالبد و ساختار تاريخي و فرهنگي نبايد در معرض تهديد قرار گيرد، تصريح كرد: بررسي مسائل و چالش هاي اين بخش و تلاش برای ساماندهي آن يك ضرورت است.

وي اظهار داشت: ساماندهي بافت هاي تاريخي و فرسوده اصفهان، علاوه بر جلوگيري از رشد شهر در پيرامون،‌ از رها شدن ثروت هاي شهري در دل شهر و هزينه هاي هنگفت بناكردن بافت هاي ديگر جلوگيري خواهد كرد.

رئيس شوراي سازمان نوسازي و بهسازي شهر اصفهان عنوان كرد: احياي بافت فرسوده در ارتقاء كيفيت فضاي شهر، ارتقاء فرهنگ شهروندي، بهره‌وري از فرآيند اجتماعي و سرمايه هاي اجتماعي و احياي سكونت و زندگي در بافت هاي قديمي مؤثر است.

رسول زرگرپور ادامه داد: نوسازي و احياي بافت فرسوده به عنوان نوعي فرصت داراي مزيت ها و پتانسيل هاي فراواني است.

وي در ادامه تصريح كرد: كاهش هزينه هاي خدمت رساني به شهروندان و تأمين خدمات زيربنايي و روبنايي، كاهش هزينه مصرف انرژي و به تبع آلودگي ناشي از آن و كاهش پرداخت هزينه هاي امنيتي از جمله مزيت‌هاي آن است.

مدير ارشد استان قيمت مناسب اراضي بافت فرسوده، بخشودگي عوارض و پرداخت تسهيلات بانكي به سرمايه گذاران اين بخش، بهره وري از زمين شهري در تأمين مسكن مورد نياز جمعيت و كمك به حفظ محيط زيست و منابع طبيعي را به عنوان ظرفیتهاي اين حركت برشمرد.

شايان ذكر است در اين جلسه ضمن ارائه گزارش مدير عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان،‌ در خصوص سياست هاي حاكم بر برنامه هاي سازمان، تقويت تفريغ بودجه سال 1392 و انتخاب و تجديد بازرس و حسابرس بررسي و تصميم گيري شد.

آمارنامه بافت فرسوده شهر اصفهان در سال هاي 86 تا 92،‌ آخرين وضعيت ميدان امام علي(ع)، طرح احياي چهارباغ عباسي، احياي دولتخانه صفوي، طرح گلستان شهدا، طرح هاي تاريخي در مناطق 15 گانه شهر اصفهان و بررسي قوانين مرتبط با احياي بافت فرسوده نيز از جمله موضوعات مطرح شده در اين جلسه بود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.