همایش خانواده قرآنی، الگوی جامعه اسلامی در مشهد برگزار شد .

به گزارش خبرنگار خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم در این همایش گفت یکی از جنبه‌های مکتب اهل بیت (ع) که مورد غفلت قرار گرفته جامعه‌پردازی بر حول خداوند و امام است که افراد حول پرچم‌داران ائمه نور گردهم می‌آیند و با توجه به اینکه نخستین هسته مرکزی و سلول جامعه، خانواده است این نقطه آغاز جامعه خانواده باید بر اساس قواعد و دین نبی‌اکرم (ص) باشد که در این حالت خانواده به تکامل می‌رسد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدمهدی میرباقری در این همایش که در حاشیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد برگزار شد، با بیان اینکه نقطه مقابل این خانواده ، خانواده غربی است زیرا تمدن مادی و به عبارتی تمدن غرب، خانواده را تهدید می‌کند، گفت: متأسفانه آن‌چه اکنون ما را تهدید می‌کند، بسترهای ظلمانی تجدد است که تأسیس ، استحکام و تکامل خانواده را مورد تهاجم قرار داده است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت آنچه به عنوان بسترهای ظلمانی تجدد، تأسیس خانواده را تهدید می‌کند، افزایش خانه‌های مجردی و بالا رفتن سن ازدواج از 15تا 25 سال و در برخی از 25سال به 40 سال است که به عنوان نخستین پیشنهاد الگوی غربی در باره زنان از اشتغال و تحصیل سخن به میان می‌آید و منجر به تأخیر در فرزند‌آوری نیز می‌شود در حالی که تربیت نسل یکی از مأموریت‌های یک خانواده است.

حجت‌الاسلام سیدمحمدمهدی میرباقری با بیان اینکه بالا رفتن سن ازدواج و فاصله‌ها و خلأها در این میان، در فرهنگ غربی طبق فیلم‌ها وسریال‌های غرب،با دوست‌یابی پر می‌شود، افزود: هنگامی که حقوق جامعه و خانواده محل تنازع قشرها شود بنیان و استحکام خانه و جامعه از میان می‌رود و به اندک چیزی سخن از طلاق و جدایی پیش می‌آید.

او گفت : در مقابله با طرح تمدن غربی نیازمند طرح جامعی هستیم تابا دوری از الگوهای غربی به تأسیس، تحکیم ،حفظ و تکامل خانواده بینجامد .

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت : دفاع از حقوق زنان صحیح است اما نه در چارچوب حقوق غربی و ما باید در پی الگوی سبک اسلامی باشیم.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: قرآن ، الگوی ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.