یک منبع آگاه در جنبش حماس در مصاحبه‌ای مطبوعاتی تاکید کرد گردان‌های القسام توانایی جنگ چند ماهه با اسراییل را داراست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛یک منبع آگاه در گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس در مصاحبه با روزنامه الاخبار لبنان با اشاره به اینکه شاخصه‌های زیادی پیش از تجاوز اسراییل به باریکه غزه بود که گردان‌های القسام به آن توجه داشت و با وقایع سیاسی و دقت زیاد آنها را پیگیری می‌کرد، افزود: به همین منوال طرح‌ها و استراتژی‌هایی برای مقابله با تجاوز گسترده به غزه وضع و برای روبرو شدن با آن آمادگی حاصل شد.

وی در ادامه با بیان اینکه سیاستمداران باید صدای نظامیان را به طرف‌های مقابل برسانند و به نیابت از آنها به مذاکره بپردازند، اظهار داشت: دیگر مانند گذشته اعضای القسام منتظر تصمیم‌های سیاسی برای مقابله با دشمن باقی نمی‌مانند.

این منبع آگاه گفت: گردان‌های القسام توان و نیرویی را که امکان این را که چند ماه به جنگ بپردازد، در اختیار دارد و این بار رهبران این موضوع را که از یک بند از مفاد آتش‌بسی که شامل بازگشایی گذرگاه‌ها، رفع محاصره و تسهیل عبور و مرور شهروندان غزه باشد، دست نکشیم، اطلاع دارند.

این مقام آگاه در جنبش حماس در پایان مصاحبه خود با بیان اینکه هر چقدر هم مذاکرات بر سر آتش‌بس به طول انجامد، مواضع حماس و جهاد اسلامی تغییری نخواهد کرد، اضافه کرد: رهبران دو جنبش از این موضوع که فرماندهان نظامی سلاح و نیروی کافی در میدان نبرد را در اختیار دارند، مطلع هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار