فرمانده انتظامی شهرستان اهرگفت: رسالت نیروی انتظامی در امر حجاب و عفاف ایجابی، ارشادی و لسانی است و در این زمینه پلیس با افراد بی حجابی که خط قرمزها را رعایت نمی کنند برخورد می کند.

سرهنگ رحیم محمدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز با اشاره به اینکه حجاب و عفاف یک امر واجب است گفت: در جامعه حجاب و عفاف  با پوشش رابطه مستقیم دارد چرا که حجاب و عفاف را با پوشش مناسب اسلامی در جامعه می توان نشان داد.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منكر یك ضرورت عقلی و مهم در جامعه سالم می باشد و در بحث حجاب و عفاف در كشور ما، كه همه مردم  به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی اعتقاد قلبی دارند اگر حتی گروه قلیلی در جامعه حجاب و عفاف را رعایت ننمایند بنا به فرمایش مقام معظم رهبری ( مدظله ) كه: "همه آحاد مردم باید وظیفه امر كردن به كارهای خوب و نهی از كار بد را برای خود قائل باشند و وظیفه همه مردم در جامعه است " باید با مداقه این موضوع به این ضرورت دینی توجه خاصی داشته باشند.

سرهنگ محمدی گفت:رسالت نیروی انتظامی در امر حجاب و عفاف ایجابی، ارشادی و لسانی است و در این زمینه پلیس با افراد بی حجابی که خط قرمزها را رعایت نمی کنند برخورد می کند.

وی افزود: ریشه خیلی از آسیبهای اجتماعی از بی حجابی است چرا که نمونه بارز آن طلاق است و بی حجابی بانوان که باعث ایجاد امر شوم در جامعه اسلامی می شود.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر حجاب و عفاف را یکی از مصادیق هنجارهای قانونی و شرعی در کشور دانست و افزود: حجاب و عفاف بر اساس قوانین روشن و نصوص شرعی باید رعایت شود؛ بر این اساس تاکید میگردد که این نیرو بر اساس وظیفه قانونی و شرعی خود عمل خواهد کرد.

سرهنگ محمدی بیان کرد: هر چه حریم عفاف زن حفظ شود، حیا و پاکدامنی در جامعه رونق پیدا کرده و به تبع آن مردان نیز به جای پرداختن به هوسرانی و حریم شکنی به دنبال فعالیت، کسب و کار خواهد بود.

وی، نفوذ استعمار و فرهگ غربی و جایگزین کردن فرهنگ غربی به جای فرهنگ ایرانی و اسلامی را عامل اصلی بی حجابی و بدحجابی در جامعه عنوان کردحجاب و پوشش در مفهوم عام آن همیشه ناظر بر شرم و حیا بوده است که این مقوله خصلتی انسانی داشته و تاریخ را برنمی‌تابد و شامل مرد و زن است و همین خصلتی انسانی است که یکی از فلسفه‌های اصلی پوشش آدمی بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر در پایان گفت:امروزه در برنامه‌های ماهواره‌ای و فضاهای مجازی شاهد القای بدحجابی و برنامه‌هایی هستیم که مطابق با عقاید و فرهنگ و رسوم خود کشورهای غرب و شرق نیست بلکه تنها هدف آنان تخریب افکار و اذهان جوامع اسلامی است.
انتهای پیام/ز
برچسب ها: رسالت ، نیروی ، انتظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.